    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jezioro
    Date: Mon, 14 Jul 2014 13:57:59 +0200

    dyskusyjnych:lq05af$oek$...@d...me...

    > tylko i wyłącznie teoretyczny wybór. Bo jak widać w praktyce lekarze nie
    > informują pacjentów "u mnie się nie da" tylko ich zwodzą.

    3631,.html
    > "Wedle danych Ministerstwa Zdrowia w całym 2013 r. w niemal 300 polskich
    > szpitalach były tylko dwa potwierdzone przypadki powołania się przez
    > lekarzy na klauzulę sumienia"

    Nie nadążam za tą argumentacją. Przez lata lekarze robili co chcieli i nikt
    nigdy nie wiedział czy lekarz mu odmówił bo takie były zalecenia medyczne
    czy dlatego że nie chciał czegoś robić. Niedawno lekarze coś podpisali i to
    _opublikowali_ tak że teraz każdy może sobie sprawdzić lekarza do którego
    się wybiera czy jest na liście czy nie.

    I od tego momentu zaczęła medialna gorączka. Czyli klasycznie po polsku -
    było źle (całkowity brak informacji) była cisza jest lepiej (dostępna
    informacja) zaczęła się nagonka.

    I uprzedzając nie twierdzę że jest idealnie albo bardzo dobrze, ale jest
    lepiej.

    > co ciekawe lekarze, którzy podpisali "deklarację wiary" wstydzą się
    > jawnie poinformować pacjentów np. przez powieszenie tabliczki z
    > informacją.

    A dlaczego to właśnie oni mieliby wieszać tabliczki a nie Ci którzy niczego
    nie podpisywali? Przepis powinien być jednakowy dla _wszystkich_. Skoro jest
    obowiązek by w sklepach wisiały cenniki, produkty miały etykiety itd. To
    może warto wprowadzić przepis by _każdy_ lekarz miał przed drzwiami wypisaną
    listę zabiegów/lekarstw które przepisuje i tych których nie przepisuje.

    Ja np. chciałbym wiedzieć czy lekarz do którego idę przepisuje lekarstwa czy
    homeoterapię. No i czy przepisuje najtańsze zamienniki czy też najdroższe,
    bo dostał "prezent".

    Pozdrawiam
    Ergie