    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: KIERBUD - Umowa - stawka
    Date: Tue, 14 Apr 2009 13:41:15 +0200

    Użytkownik <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:6ddb.0000000e.49e4720a@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > zamieszka. Przychodzi zima, spada gęsty mokry śnieg. Następuje duża
    > wichura
    > i ... trzask. Słup wystaje z sufitu np. w salonie. Sąd, wygranie sprawy
    > przez
    > Inwestora i ... . No właśnie "i". Inwestor ma nie spłacone raty, kierownik
    > ma
    > np. skromny samochód i 3000 w banku. I co dalej? Zrzeszenie w Izbie to raz
    > weryfikacja klasyfikacji, dwa możliwość otrzymania pieniędzy z
    > ubezpieczenia
    > OC Kierownika przez Inwestora (każdy członek Izby musi być ubezpieczony

    OC to nie jest przywilej zrzeszenia.
    OC powinna mieć i z reguły ma każda normalna firma działająca w budowlance.

> [...]
    > warunków
    > jest praktyka na budowie i tego zadne studia nie zastąpią. W mojej opini
    > potrzeba minimum 3-4 lat praktyki na budowie osoby po studiach, by
    > próbować
    > dorównać praktykowi po technikum z odpowiednim stażem pracy na budowie
    > (acha i
    > nie bronię techników, bo jestem też po technikum, ale dlatego, że miałem
    > możliwość obserwować siebie po studiach kilkanaście lat temu i wierz mi
    > znałem
    > swoje możliwości w stosunku do praktyków po technikach). A kumoterstwo?

    Oczywiście, że trzeba mieć praktykę, ale czy daje to izba ?
    W końcu i tak sam musisz sobie ją załatwić, a izba tylko kontroluje przebieg
    tej praktyki.
    Co zaś się tyczy wiedzy po studiach - no cóż jest ona taka jaka jest.
    Uważam, że trzeba być idiotą, albo naprawdę dobrym, żeby się porywać na
    głeboką wodę i brać pełną odpowiedzialność będąc świerzym absolwentem
    uczelni.