    From: a...@g...com
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: KIERBUD - Umowa - stawka
    Date: Tue, 14 Apr 2009 14:00:20 -0700 (PDT)

    On 14 Kwi, 17:35, Dy <d...@m...com.pl> wrote:

> [...]
    > staram sie bazowac na czyms co jest jak najbardziej wiarygodne i
    > ewidentne.
    > Poczytaj forum muratora (albo nie bo tak juz niczego nie da sie
    > znalezc). To tam jest opis jak inwestor walczy z wykonawca bo sciany
    > byly krzywo postawione.
    > Kto ma tego dopilnowac? Tu tez byla dyskusja jakiego rzedu odchylka
    > jest dopuszczalna.
    > Istnieje taka grupa ludzi najczesciej okreslani jako humanisci dla
    > ktorych cm i mm niczym sie nie roznia. Takiemu czlowiekowi naprawde
    > nie wiele potrzeba zeby mu wmowic ze tak jest w normach.

    Do oceny odhylek w murach nie jest potrzebny kierbud za pare tys pln,
    a 2m poziomnica za 50 pln i 20 sek przeszkolenia do jej uzywania :) Ja
    bym z bolem ale dopuscil odhylki do 2cm na wysokosc kondygnacji 3m, na
    szczescie mojemu murarzowi sie nie spieszylo a ja osobiscie kazdy
    kamyczek przynioslem i skontrolowalem jego polozenie i odhylki wyszly
    minimalne (<=1cm) :))) Jaka bedziesz mial pewnosc ze kierbud nie
    dostanie w lape od budowlancow i bedzie dopuszczal wieksze odhyly, a
    Ty bedziesz zyl w blogiej nieswiadomosci.. Kup flaszke i kielbase,
    zrob grilla i zapros ktoregos z grupowiczow kto blisko mieszka (skad
    jestes wogole?) - po paru godzinach "szkolenia" przy szkle dowiesz sie
    jak dobrze oceniac / ocenic stan robot, zamiast wydawac pare tys. na
    czlowieka ktory nigdy tego nie sprawdzi tak jak Ty - bo Ty to bedziesz
    robil dla siebie :)

    > Chryste a coz to takiego?

    Nie wiem czemu ale nie potrafie teraz znalezc fotki tegoz - to taki
    miks kosy spalinowej ze zwykla aluminiowa lata ;) Lata szerokosci ~3m
    wibruje, elegancko przy okazji wyrownujac powierzchnie stropu.
    Wystarczy tym przejechac raz dane miejsce i zostaje ladna rowna
    powierzchnia - cos jakbys "zatarl" to paca styropianowa (tylko trwa to
    z 50 x szybciej - jeden czlowiek strop 170m2 wibrowal / wyrownywal /
    zacieral (no, to nie do konca takie typowe zatarcie) w jakies gora 10
    minut :)

    > Do poki Ty mi tego nie napisales to ja nawet nie wiedzialem ze to na
    > swiecie istnieje. Wibrator kojarzy mi sie zdecydowanie z innym
    > urzadzeniem i to nie z przeznaczeniem do betonu.

    ;)

    > Ja swoja wiedze czerpie z ksiazek, forow i dopytywania jak nie
    > przeczytam to nie bede wiedzial.

    Ja tez :) Wiedza jaka jest w Internecie jest zdecydowanie wieksza niz
    najlepszego i najdrozszego nawet kierbuda. Kwestia umiejetnosci w jej
    znalezieniu i odfiltrowaniu radosnej tworczosci coponiektorych :)

    > Po to potrzebny mi jest kierownik a jesli on ma gdzies moja budowe - a
    > tak najczesciej bywa - to dobieram inspektora.

    Jezeli masz troche czasu (a chyba masz skoro zdobywasz wiedze w
    sieci :) to poprostu siadasz przed danym etapem przed kompem, nie
    odchodzisz od niego przez bite 48h i szukasz, czytasz, ogladasz. Potem
    doba snu i jestes juz fachmanem ;)) Polecam bardzo ogladanie i
    czytanie dziennikow budow na forum muratora - mozna sie sporo
    dowiedziec (tych dobrych i tych zlych rzeczy).

    > Budowa wlsnego domu na pewno nie jest dla mieczakow.

    Z cala pewnoscia nie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.