    From: o...@o...pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: KIERBUD - Umowa - stawka
    Date: Fri, 17 Apr 2009 23:03:11 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Do oceny odhylek w murach nie jest potrzebny kierbud za pare tys pln,
    > a 2m poziomnica za 50 pln i 20 sek przeszkolenia do jej uzywania :) Ja
    > bym z bolem ale dopuscil odhylki do 2cm na wysokosc kondygnacji 3m, na
    > szczescie mojemu murarzowi sie nie spieszylo a ja osobiscie kazdy
    > kamyczek przynioslem i skontrolowalem jego polozenie i odhylki wyszly
    > minimalne (<=1cm) :))) Jaka bedziesz mial pewnosc ze kierbud nie
    > dostanie w lape od budowlancow i bedzie dopuszczal wieksze odhyly, a
    > Ty bedziesz zyl w blogiej nieswiadomosci.. Kup flaszke i kielbase,
> [...]
    Tak? A możemy się zabawic w kilka pytań? Proszę odpowiedzieć uczciwie czy te
    pytania pojawiły sie w Pana głowie. Acha i nie zadaję najtrudniejszych, lecz
    te ciekawsze.
    1. Jeżeli ma Pan komin systemowy to czy jest on oddylatowany od stropu (jest
    samonośny, lecz nie ma prawa przenosić innych obciążeń).
    1a. Jeżeli ma Pan komin murowany to czy ścianki oddzielajace dwa sasiednie
    otwory są połaczone w ten sposub, że widać główki-dupki w licu ściany
    kominowej (w co drugiej no góra trzeciej warstwie), czy ma Pan wszystkie cegły
    ładnie mijankowo ułożone tak, że widać tylko wozówki-dłuższe boki, a w środku
    doklejoną ściankę oddzielającą dwa sasiednie otwory.
    2. Czy czapka kominowa jest zdylatowana względem trzonu kominowego?
    3. Nie wiem z czego Pan budował ściany więc strzelam :) . Czy (w przypadku
    murów z gazobetonu) pod nadproża prefabrykowane kład Pan cegłę pełną, lub te
    nadproża sa położone na "poduszce" z betonu?
    4. W przypadku łączenia prętów, czy pamięta-wie Pan o tym, że dwa pręty
    aby "udawały" jeden cały muszą mieć zakład równy minimum 50 średnic pręta
    grubszego (mogą być odstępstwa, które doświadczony budowlaniec zna) i pręty te
    muszą być połączone ze sobą drutem wiązałkowym w trzech miejscach?
    5. Jeżeli robił Pan odstępstwa od projektu typu więcej styropianu na parterze
    to czy obliczał Pan zmianę wysokości schodów, czy teraz Pan nadlewa/kuje by
    wyrównać?
    6. Sprawdził Pan grunt zanim Pan wykonał ławy fundamentowe i czy ich parametry
    są takie same jak w typowym projekcie? Jak jest mocniejszy to wszystko Ok, A
    jak słabszy to co?
    7. Dopilnował Pan by podczas szalowania belek stropowych była strzałka ujemna
    belek?
    itd, itd.
    Na koniec napiszę, albo nie to dam jako osobny wątek po tytułem np. Do
    przemyślenia.