  • Data: 2013-01-23 07:35:36
    Temat: Re: Kaloryfery - opinia potrzebna
    Od: "PcmOl" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    "AMX" <r...@b...cy> wrote in message news:slrnkfu52q.9r1.r-znk@amber.home.tld...

    > A tu się mylisz. Gdybyś miał w małym pomieszczeniu rurę MPECu (bez
    > izolacji) którą ogrzewają całe osiedle, w której płynie medium
    > 90st z wydajnością powiedzmy 10 m3/min to byś się ugotował a
    > spadek temperatury między wlotem a wylotem byłby poniżej błędu
    > pomiaru.

    Nie myli się.

    Oddana energia = [różnica temp] x [ilość medium] x [ciepło właściwe]

    Moc = energia na jednostkę czasu.

    Stąd:

    Moc grzejnika = [różnica temp] x [prędkość przepływu medium] x [ciepło właściwe]

    W podobnej sytuacji użyłem 2 wiatraków zasilacza PC dmuchających od spodu
    kaloryfera. Pomogło.
    Więcej wiatraków pomogło by bardziej.