    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Subject: Re: Kanalizacja
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 30 May 2018 21:11:44 +0200

    W dniu 2018-05-30 o 14:36, Bolko pisze:
    > Dowiedzialem się że przez moją działkę będzie szedł wodociąg.
    > Z własnego doświadczenia wiem że będzie straszny syf wiec chce wykorzystać
    > ten fakt do zrobienia kanalizacji.
    > Może się uda zrobić to jedną koparką.
    >
    > Zakład komunalny skierował mnie do pana inżyniera który robi projekty
    > knalizacji/wody.
    >
    > Czego muszę dopilnować?
    > O czym wiedzieć żeby ?

    Kanalizacja i rura woda nie mogą być w tym samym wykopie. Między
    poszczególnymi instalacjami muszą być zachowane odpowiednie odległości.
    O ile dobrze pamiętam 1,5m.

    Jeżeli będą kopać na Twojej posesji to należy Ci odszkodowanie za
    wyrządzone szkody i utrudnienia.

    Dogadaj się z nimi, żeby w ramach tego wykonali Ci podłączenie do
    kanalizacji.

    Sam kiedyś ugrałem wymianę najdłuższego odcinka stalowej rury
    wodociągowej na mojej posesji, kiedy podczas czyszczenia głównej arterii
    wodnej w ulicy, pękła moja rura na mojej posesji. Pracownicy
    prawdopodobnie zapomnieli zamknąć zasuwę na moją posesję. Ponieważ
    miejsce uszkodzenia znajdowało się pod chodnikiem z kostki brukowej to
    się dogadałem z wodociągami, że ja kupię rurę, a oni niech zrobią nowy
    wykop poza chodnikiem. Co prawda zapewniali, że ułożą z powrotem kostkę,
    ale wiedziałem, że po takich wykopach kostką będzie się zapadać. Jednak
    ich przekonałem i wykonali mi wykop, a później go zasypali i ubili.
    Stalową rurę i tak musiałbym wymieniać. Nie dość, że wymieniłem
    najdłuższy odcinek pomiędzy studzienkami to przy okazji ułożyłem ich
    kilka tzn. oddzielną rurę do drugiego budynku, rurę zapasową, rurę do
    sprężonego powietrza oraz rurę do przeciągnięcia przewodów do domofonu,
    sterowania bramą oraz do systemu detekcji wycieków wody (uszkodzenia rur
    z wodą) :)