  • 1. Data: 2018-05-30 14:36:51
    Temat: Kanalizacja
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Dowiedzialem się że przez moją działkę będzie szedł wodociąg.
    Z własnego doświadczenia wiem że będzie straszny syf wiec chce wykorzystać
    ten fakt do zrobienia kanalizacji.
    Może się uda zrobić to jedną koparką.

    Zakład komunalny skierował mnie do pana inżyniera który robi projekty
    knalizacji/wody.

    Czego muszę dopilnować?
    O czym wiedzieć żeby ?

  • 2. Data: 2018-05-30 20:03:42
    Temat: Re: Kanalizacja
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 30.05.2018 o 14:36, Bolko pisze:
> [...]
    > ten fakt do zrobienia kanalizacji.
    > Może się uda zrobić to jedną koparką.
    >
    > Zakład komunalny skierował mnie do pana inżyniera który robi projekty

    Rok temu miałem rozkopy na działce. Poszło łatwiej, niż sądziłem. Teraz,
    jak urosła nowa trwa, to nawet nie widać, gdzie było kopane.
    U mnie zakład wodociągów i kanalizacji miał jakieś wymogi, aby jedno od
    nie przebiegało bliżej, niż .....
    Dlatego zapytaj u siebie, jakie są minimalne odległości jednej rury od
    drugiej.
    Nie piszesz, czy są tam jakieś inne instalacje. Prąd, telefon, gaz itp.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-05-30 20:04:46
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2018-05-30 o 14:36, Bolko pisze:
> [...]
    > ten fakt do zrobienia kanalizacji.
    > Może się uda zrobić to jedną koparką.
    >
    > Zakład komunalny skierował mnie do pana inżyniera który robi projekty

    Ale jak "będzie sobie szedł" wyraziłeś zgodę wcześniej na to?!

    Robak

  • 4. Data: 2018-05-30 21:11:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > ten fakt do zrobienia kanalizacji.
    > Może się uda zrobić to jedną koparką.
    >
    > Zakład komunalny skierował mnie do pana inżyniera który robi projekty

    Kanalizacja i rura woda nie mogą być w tym samym wykopie. Między
    poszczególnymi instalacjami muszą być zachowane odpowiednie odległości.
    O ile dobrze pamiętam 1,5m.

    Jeżeli będą kopać na Twojej posesji to należy Ci odszkodowanie za
    wyrządzone szkody i utrudnienia.

    Dogadaj się z nimi, żeby w ramach tego wykonali Ci podłączenie do
    kanalizacji.

    Sam kiedyś ugrałem wymianę najdłuższego odcinka stalowej rury
    wodociągowej na mojej posesji, kiedy podczas czyszczenia głównej arterii
    wodnej w ulicy, pękła moja rura na mojej posesji. Pracownicy
    prawdopodobnie zapomnieli zamknąć zasuwę na moją posesję. Ponieważ
    miejsce uszkodzenia znajdowało się pod chodnikiem z kostki brukowej to
    się dogadałem z wodociągami, że ja kupię rurę, a oni niech zrobią nowy
    wykop poza chodnikiem. Co prawda zapewniali, że ułożą z powrotem kostkę,
    ale wiedziałem, że po takich wykopach kostką będzie się zapadać. Jednak
    ich przekonałem i wykonali mi wykop, a później go zasypali i ubili.
    Stalową rurę i tak musiałbym wymieniać. Nie dość, że wymieniłem
    najdłuższy odcinek pomiędzy studzienkami to przy okazji ułożyłem ich
    kilka tzn. oddzielną rurę do drugiego budynku, rurę zapasową, rurę do
    sprężonego powietrza oraz rurę do przeciągnięcia przewodów do domofonu,
    sterowania bramą oraz do systemu detekcji wycieków wody (uszkodzenia rur
    z wodą) :)

  • 5. Data: 2018-05-31 10:37:08
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2018-05-30 o 21:11, Uzytkownik pisze:
    > , rurę zapasową, rurę do sprężonego powietrza

    O ooo jaką zapasową i jaką do sprężonego - materiał i średnica?

    Robak

  • 6. Data: 2018-05-31 10:55:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 maja 2018 21:11:56 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Kanalizacja i rura woda nie mogą być w tym samym wykopie. Między
    > poszczególnymi instalacjami muszą być zachowane odpowiednie odległości.
    > O ile dobrze pamiętam 1,5m.

    "Moje" MPWiK nie miało nic przeciwko
    Mam ponad 150 metrów wody i kanalizy zakopane jednym wykopie
    Wynajełem gościa z Białorusią wykopał wykop na szerkość łychy, głębokość ok 1 metra.
    Na dno wykopu po lewej stronie wrzciłem rure pe, z wodociągów przyjechali, popatrzyli
    pozwolili zasypać
    Zasypalismy tak z 60 cm zagęsszczajac zagęszcarka i ułożylismy z prawej strony wykopu
    rury kanalizactyjne ze spadkiem czywiście
    Z pewnych względów musiały być w najwyższym miejscu ok 40cm pod poziomem gruntu i
    spadek tylko niecałe 0,5% na tych 150metrach
    3 Panów W Garniturach z wodociągów przyjechało, popatrzyli i pozwolili zasypać
    !0 lat już działa.
    A tak przy okazji- żona wtedy fajne zdjęcie zrobiła ale RODO się boję to nie będe
    publikował;)
    Tzw wcinka mojej rury do miejskiej musiała być zrobiona przez MPWiK
    Miałem wszystko im przygotowane(wykop, rure itp) i przyjechal bus
    Z busa wysiadł facet w drelichu i 4 w garniurach
    Ten w drelichu wlazł do ykopu i robił nawiertke taka zasuwa samowiercącą a tych 4 go
    "nadzorowało" chyba. Żona im fotke walneła wtedy jak nad tym wykopem stoja
    Scena jak za PRL- jeden robi a 4 patrzy

  • 7. Data: 2018-05-31 12:42:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-31 o 10:37, Sir_Robak pisze:

    > O ooo jaką zapasową i jaką do sprężonego - materiał i średnica?
    >
    > Robak

    Wszystkie PEHD 32 takie same jak do wody. Tylko o grubszych ściankach.
    Ja kupiłem o grubości ścianek 3 lub 3,2 mm. Teraz już dokładnie nie
    pamiętam.

    W przypadku powietrza ważne, żeby w najniższym miejscu instalacji
    podziemnej znajdował się odstojnik wody z zaworem opróżniającym,
    ponieważ ze sprężonego powietrza wykraplają się dość duże ilości wody.
    Zawór upustowy może nawet znajdować się ponad ziemią w łatwo dostępnym
    miejscu, ponieważ ciśnienie powietrza wyrzuci tą wodę do góry.

    Takim miejscem u mnie jest jedna ze studzienek.

    Sprężone powietrze, które przejdzie przez rurę ułożoną pod ziemią
    świetnie się osusza. Przydaje się w domu do piaskowania i malowania
    ogrodzeń, malowania ścian, czyszczenia syfonów odpływowych, rozpylania
    środków myjących na zewnątrz (okna, tarasy, płytki itd.). Do czyszczenia
    kanałów wentylacyjnych. Ponadto do podłączania wielu narzędzi zwłaszcza
    szlifierek.

  • 8. Data: 2018-05-31 16:37:25
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > Z pewnych względów musiały być w najwyższym miejscu ok 40cm pod poziomem gruntu i
    spadek tylko niecałe 0,5% na tych 150metrach

    No u mnie chciałbym zrobić tak samo.
    U mnie w najwyższym miejscu ma być 50 cm tylko MPWiK boi się czy rura się nie
    zgniecie bo chce schować pod lokalną drogą

    Robiłeś jakieś projekty?
    Bo ja chcę zrobić linie 300 metrów która kiedyś bedzie obsługiwać 10 domów
    MPWiK skierowało mnie do pana projektanta który zażyczył sobie 5500 + vat