  • 1. Data: 2018-05-30 13:35:05
    Temat: Izolacja przewodu klimatyzacji
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Taki temat: długie autko (Pajero II Long), z tyłu ma drugi parownik
    klimatyzacji. Pod brzuchem pojazdu idą przewody klimy przez całą długość
    pojazdu. Fabrycznie jeden z nich był izolowany termicznie.

    Pytanie:
    Jaką izolację zastosować, aby wytrzymała i warunki (letnie i zimowe)
    oraz aby mechanicznie była w miarę odporna.

    Gdzie kupić?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2018-05-31 11:10:15
    Od: g...@g...com

    W casto jest natryskowa pianka do ociepleń w puszce, przy okazji poprawi ci się U tej
    ściany :)

  • 3. Data: 2018-05-31 18:22:22
    Temat: Re: Izolacja przewodu klimatyzacji
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-31 o 11:10, g...@g...com pisze:
    > W casto jest natryskowa pianka do ociepleń w puszce, przy okazji poprawi ci się U
    tej ściany :)

    Dzięki, przyjrzę się.
    Poprawa współczynnika U to wartość dodana, bo tynku jeszcze na podwozie
    nie kładłem ;)

    Myślałem o rurach izolacyjnych z jakiegoś spienionego tworzywa - ale one
    mogą pić wodę, a w zimie to byłby raczej problem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2018-05-31 22:59:28
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 31.05.2018 o 18:22, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Myślałem o rurach izolacyjnych z jakiegoś spienionego tworzywa - ale one
    > mogą pić wodę, a w zimie to byłby raczej problem.

    Sprawdź otulinę czerwoną.
    Problemem może być jednak wytrzymałość mechaniczna na np. piasek i żwir,
    który będzie w to uderzał pod podwoziem jeśli nie jest osłonięta
    elementami konstrukcyjnymi podwozia.

    --
    Czarek

  • 5. Data: 2018-05-31 23:10:09
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-05-31 18:22, Adam wrote:

> [...]
    >
    > Myślałem o rurach izolacyjnych z jakiegoś spienionego tworzywa - ale one
    > mogą pić wodę, a w zimie to byłby raczej problem.

    tasma z gabki zamknietokomorkowej i jakas aluminiowa na wierzch

    http://www.mierzejewski.pl/pl/tasmy-butylowe.html
    http://www.mierzejewski.pl/pl/pianka-samoprzylepna.h
    tml
    http://www.mierzejewski.pl/pl/tasmy-aluminiowe.html