    Subject: Re: Kanalizacja
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 31 May 2018 12:42:49 +0200

    W dniu 2018-05-31 o 10:37, Sir_Robak pisze:

    > O ooo jaką zapasową i jaką do sprężonego - materiał i średnica?
    >
    > Robak

    Wszystkie PEHD 32 takie same jak do wody. Tylko o grubszych ściankach.
    Ja kupiłem o grubości ścianek 3 lub 3,2 mm. Teraz już dokładnie nie
    pamiętam.

    W przypadku powietrza ważne, żeby w najniższym miejscu instalacji
    podziemnej znajdował się odstojnik wody z zaworem opróżniającym,
    ponieważ ze sprężonego powietrza wykraplają się dość duże ilości wody.
    Zawór upustowy może nawet znajdować się ponad ziemią w łatwo dostępnym
    miejscu, ponieważ ciśnienie powietrza wyrzuci tą wodę do góry.

    Takim miejscem u mnie jest jedna ze studzienek.

    Sprężone powietrze, które przejdzie przez rurę ułożoną pod ziemią
    świetnie się osusza. Przydaje się w domu do piaskowania i malowania
    ogrodzeń, malowania ścian, czyszczenia syfonów odpływowych, rozpylania
    środków myjących na zewnątrz (okna, tarasy, płytki itd.). Do czyszczenia
    kanałów wentylacyjnych. Ponadto do podłączania wielu narzędzi zwłaszcza
    szlifierek.