    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 27 May 2015 00:20:13 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kilka gniazd sieciowych na jednej skrętce
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 27 maja 2015 06:55:42 UTC+2 użytkownik KS napisał:
    > Witam,
    >
    > Chcę podłączyć 2 może 3 gniazdka sieciowe RJ45 na jednym kablu około 25
    > m długości.
    > Gniazdka nigdy by nie były używane jednocześnie.
    > Czy są gniazda do takiego podłączenia?
    > Czy nie ma problemów z transmisją przy takim rozwiązaniu?

    Gniazda kup takie gdzie masz takie złącze LSA jak na filmie:
    www.youtube.com/watch?v=sHy8mtW9eak
    i wciśnij kabel ale go nie odcinaj.
    Od biedy jak nie rozpleciesz kabla za dużo to nawet i trzy gniazdka ci zadziałają.

    Takie złącza są w większości puszek natynkowych i podtynkowych. W castoramie takie
    możan czasem znaleźć choć lepiej poszukać na allegro - jest sporo taniej choć z
    przesyłką dla 3 sztuk może być niewielka różnica w stosunku do sklepu fizycznego.

    Ale bezpieczniej jest zrobić ciutke inaczej:
    W skrętce masz 4 pary.
    Do działania na 100Mbit wystarczą tylko dwie.
    Więc na 2 parach podepnij naj dalsze gniazdko, na pozostałych 2 parach podepnij
    równolegle dwa bliższe gniazdka.

    W switchu potrzebować będziesz dwu portów.
    Oczywiście po stronie switcha musisz sobie dwie wtyczki na kablu zacisnąć.

    Skonsultuj się z internetem jak powinny być podpiete pary w ethernetowych gniazdkach
    i wtyczkach.
    ważne abyś sie nie sugerował konkretnymi kolorami tylko ich układem w parach.

    --
    Lukasz Sczygiel