    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kilka pytań dotyczących ogrzewania podłogowego?
    Date: Sun, 10 Oct 2010 22:26:37 +0200

    news:i8t5ct$lan$1@news.onet.pl...

    > a możesz teraz rozszyfrować ten... hm bełkot?

    Bo jak bys przyjal, ze pisanie o oczywistych rzeczach z ludzmi piszacymi tu
    juz jakis czas jest dla nich obraza to tresc dla Ciebie moze nie bylaby
    belkotem.

    > znacząco różne długości mogą nam dać znaczne różnice oporów hydraulicznych
    > i problemy z wyregulowaniem przepływów.

    No wiec regulowaniu...

    > a tego drugiego to nawet nie potrafię pojąc o co chodziło autorowi.

    Ktore drugie Marku drogi, bo nie bylo zadnego drugiego.

    > ogrzewanie oblicza sie na podstawie zapotrzebowania cieplnego z tego
    > wychodzi nam skok rury a zatem i opory. Generalnie podłoga powinna być tak
    > wyregulowana by dla zadanej tzaś przy danym tzewn otrzymać obliczeniową
    > temperaturę w pomieszczeniu.

    I to sa wlasnie rzeczy oczywiste.
    Ja pisalem o obliczeniach hydraulicznych od a do z i nie stosowaniu
    rozdzielaczy z rotametrami czy jaka kolwiek regulacja. Rzadana temp. po
    zmontowaniu calosci odbywa sie wylacznie w oparciu o temp. zasilania.
    Obliczone na styk od poczatku do konca.

    Pozdro.. TK