  • 1. Data: 2010-10-08 22:21:08
    Temat: Kilka pytań dotyczących ogrzewania podłogowego?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Ponieważ kończę montaż podłogówki i wszystko zbliża się do rozdzielacza,
    wiec mam kilka pytań.
    1. Rury wychodzące z każdego pomieszczenia i przechodzące przez dylatacje
    przeprowadzam w peszlach, tak?
    2. W korytarzu mam rozdzielacz i do niego idą wszystkie rury ze wszystkich
    pomieszczeń i czy izolować je wszystkie w otulinach z pianki i puszczać
    jedna przy drugiej, aż do samego rozdzielacza? A może mogę je ułożyć na
    korytarzu tak żeby grzać nimi korytarz, oczywiście jeszcze uzupełnić osobną
    pętlą przeznaczoną na korytarz?

    3. Wszystko robie rurami Kisana, ale zabrakło mi rury czerwonej z której
    układam, na jedno pomieszczenie. Ponieważ można tą rurę kupić w kręgach 200
    m, z metra nie da rady, wiec chciałem ułożyć to rurą uniwersalną białą
    PEX-al-PEX 80, ale zastanawiam się czy tak mogę i jaka jest różnica między
    tymi rurami. Możecie coś podpowiedzieć?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-10-09 19:20:13
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-09 00:21, Bartek pisze:

> [...]
    > ułożyć na korytarzu tak żeby grzać nimi korytarz, oczywiście jeszcze
    > uzupełnić osobną pętlą przeznaczoną na korytarz?

    Wszystkie w otulinach (izolować). Rury są po to, by doprowadzić wodę do
    grzejnika (podłogowego, kaloryfera, etc.) z jak najmniejszymi stratami.
    Wszelkie wynalazki jak proponujesz prowadzą do tego, że masz sprzężone
    grzanie w dwóch pomieszczeniach (np. nie możesz nagrzać mocniej w
    salonie bez podgrzania korytarza).

    M.

  • 3. Data: 2010-10-09 19:22:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wszelkie wynalazki jak proponujesz prowadzą do tego, że masz sprzężone
    > grzanie w dwóch pomieszczeniach (np. nie możesz nagrzać mocniej w salonie

    A ja korytarz grzeje własnie dojściami do pokoi. Osobnego obwody nie mam. Da
    sie :-)

    b.

  • 4. Data: 2010-10-09 19:26:37
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-09 21:22, Budyń pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A ja korytarz grzeje własnie dojściami do pokoi. Osobnego obwody nie
    > mam. Da sie :-)

    Nie da się obniżyć temperatury w przedpokoju i podwyższyć w pokojach.
    Temperatura w przedpokoju jest dziełem przypadku.

    M.

  • 5. Data: 2010-10-09 20:54:29
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Nie da się obniżyć temperatury w przedpokoju i podwyższyć w pokojach.
    > Temperatura w przedpokoju jest dziełem przypadku.

    Ja wiem ze różnych rzeczy sie nie da. Tylko taki drobiazg - one sa
    niepotrzebne. Mam jeden centralny czujnik temperatury, na rozdzielaczu
    ustawione na stałe pozycje zaworów aby w pokojach była taka sama
    temperatura - i to działa. Od lat :-)

    b.

  • 6. Data: 2010-10-09 21:02:25
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-10-2010 o 00:21:08 Bartek <b...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > wiec mam kilka pytań.
    > 1. Rury wychodzące z każdego pomieszczenia i przechodzące przez
    > dylatacje przeprowadzam w peszlach, tak?
    Tak, co najmniej 50cm peszla i zabezpiecz aby się beton do niego nie dostał
    (przy suchych nie musisz)

    > 2. W korytarzu mam rozdzielacz i do niego idą wszystkie rury ze
    > wszystkich pomieszczeń i czy izolować je wszystkie w otulinach z pianki
    > i puszczać jedna przy drugiej, aż do samego rozdzielacza?
    Tak

    A może mogę je
    > ułożyć na korytarzu tak żeby grzać nimi korytarz,
    Nie, korytarz będzie za gorący a pokoje zimne.

    oczywiście jeszcze
    > uzupełnić osobną pętlą przeznaczoną na korytarz?
    możesz tą petle podłączyć do małego obwodu na końcu (czyli na powrocie)
    bo korytarz i tak niewiele potrzebuje.

> [...]
    > białą PEX-al-PEX 80, ale zastanawiam się czy tak mogę i jaka jest
    > różnica między tymi rurami. Możecie coś podpowiedzieć?
    Tutaj ci nie pomoge bo nie znam tych rur.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2010-10-09 21:14:21
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-09 22:54, Budyń pisze:
> [...]
    > niepotrzebne. Mam jeden centralny czujnik temperatury, na rozdzielaczu
    > ustawione na stałe pozycje zaworów aby w pokojach była taka sama

    Ja to uważam za fuszerkę. CWU też masz bez otulin aby grzać łazienkę?

    M.

  • 8. Data: 2010-10-10 07:06:38
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ja to uważam za fuszerkę.

    Odpowiedz uzasadnij :-)

    >CWU też masz bez otulin aby grzać łazienkę?

    hmmm, ja nie grzeje łazienki woda użytkową, dziwny pomysł. A rury
    rzeczywiscie mam bez otulin termicznych- no ale to moze dlatego ze są w
    kanadyjskiej ścianie i całe w wełnie siedzą.

    b.

  • 9. Data: 2010-10-10 07:08:04
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >Nie, korytarz będzie za gorący a pokoje zimne.

    jak je ułoży w normalnych odstępach to czemu miałby być za gorący?

    b.

  • 10. Data: 2010-10-10 07:43:20
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-10 09:06, Budyń pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Odpowiedz uzasadnij :-)

    Uzasadniałem, jeśli nie zrozumiałeś, to dalsze tłumaczenie nie ma sensu.

    > hmmm, ja nie grzeje łazienki woda użytkową, dziwny pomysł. A rury
    > rzeczywiscie mam bez otulin termicznych- no ale to moze dlatego ze są w
    > kanadyjskiej ścianie i całe w wełnie siedzą.

    Jak masz rury bez otulin, to grzejesz (czy tego chcesz, czy nie chcesz).

    M.