  • 1. Data: 2010-10-09 15:33:09
    Temat: Czym ciąć cegły szamotowe?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Próbowałem segmentową diamentówką, tarczką do metalu i skutek podobny:-(

  • 2. Data: 2010-10-09 15:54:26
    Temat: Re: Czym ciąć cegły szamotowe?
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 9 Paź, 17:33, Rentier <f...@g...com> wrote:
    > Próbowałem segmentową diamentówką, tarczką do metalu i skutek podobny:-(

    moze zwykly motek murarski, tak robili jak nie mieli w 19 wieku pradu.

  • 3. Data: 2010-10-09 17:09:48
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kudlaty napisał:

    > moze zwykly motek murarski, tak robili jak nie mieli w 19 wieku pradu.

    Tak też robili u mnie na budowie jakieś pół roku temu murarze :-DDD, a
    toć już XXI wiek.
    Korona im z głowy nie spadła

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-10-09 17:55:43
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    > Próbowałem segmentową diamentówką, tarczką do metalu i skutek podobny:-(
    a tarczka do kamienia czemu nie probowales?
    i nie taka za 3 pln z marketu a porzadna
    diamentowek tez to tyczy...

    --
    -
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-10-09 18:10:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 09 Oct 2010 17:33:09 +0200, Rentier napisał(a):

    > Próbowałem segmentową diamentówką, tarczką do metalu i skutek podobny:-(

    Czekaj, a w czym masz problem? Ja zwykła tarczą do kamienia... Przecież
    szamotówki sa miękkie...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 6. Data: 2010-10-09 21:40:38
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Czekaj, a w czym masz problem? Ja zwykła tarczą do kamienia... Przecież
    > szamotówki sa miękkie...

    Jesteś tego pewien?
    Przeciąłem na głębokość ok. 3 cm i nastąpiło podobne zjawisko jak cięcie
    brzeszczotem stali
    szybkotnącej..grzanie narzędzia, ślizganie się tarczy po cegle,trochę iskier i nic.
    Przełożyłem tarczę, coby się obracała w przeciwnym kierunku, i już myślałem,że
    poszło- około 1cm
    głębiej i dalej stop...
    Tak to jest z tym szamotem( wcale nie miękkim)

  • 7. Data: 2010-10-09 22:41:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 09 Oct 2010 23:40:38 +0200, Rentier napisał(a):

> [...]
    poszło- około 1cm
    > głębiej i dalej stop...
    > Tak to jest z tym szamotem( wcale nie miękkim)

    A jak gruba tarczą ciąłeś?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2010-10-10 10:21:54
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > A jak gruba tarczą ciąłeś?

    Fi 125mm, segmentowa, grubości ze 2,5mm

  • 9. Data: 2010-10-11 10:07:29
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Jak chcesz po prostu zrobić połówkę, czy ćwiartkę, to wystarczy odpowiedni
    stuknąć młotkiem (wymagana wprawa).
    O cięciu tarczą do metalu zapomnij. Musi być tarcza do kamienia.
    Jacek

  • 10. Data: 2010-10-11 10:50:00
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 9 Paź, 23:40, Rentier <f...@g...com> wrote:

> [...]
    poszło- około 1cm
    > głębiej i dalej stop...
    > Tak to jest z tym szamotem( wcale nie miękkim)

    Kup lepsza tarcze. Ja uzywam nortonowych z marketow i jest ok. Czy
    segmentowa czy ciagla jest niewielka roznica. Segmentowa lepiej
    odprowadza urobek i troche bardziej drga.
    Cialem juz dobre dziesiatki cegiel szamotowych na polowki i na 1/3.
    Podobnie z kamieniem. Cialem na sucho i na mokro.
    Ale mam taka jedna tarcze ktora niczego w sumie nie potrafi uciac
    trzymam ja dla wroga jak przyjdzie pozyczyc na wieczne nie oddanie:).