  • 21. Data: 2010-10-10 21:15:03
    Temat: Re: Kilka pytań dotyczących ogrzewania podłogowego?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Bo jak bys przyjal, ze pisanie o oczywistych rzeczach z ludzmi
    > piszacymi tu juz jakis czas jest dla nich obraza to tresc dla Ciebie
    > moze nie bylaby belkotem.

    > No wiec regulowaniu...

    > Ktore drugie Marku drogi, bo nie bylo zadnego drugiego.

    > I to sa wlasnie rzeczy oczywiste.
    > Ja pisalem o obliczeniach hydraulicznych od a do z i nie stosowaniu
    > rozdzielaczy z rotametrami czy jaka kolwiek regulacja. Rzadana temp.
    > po zmontowaniu calosci odbywa sie wylacznie w oparciu o temp.
    > zasilania. Obliczone na styk od poczatku do konca.

    tylko że rozdzielacze bez rotametrów, przystosowane do ogrzewania
    podłogowego też mają funkcję regulacji wstępnej.
    no chyba że ktoś da zwykle rozdzielacze do grzejników czy do wody, wtedy
    jest kompletna dupa blada.:)

    generalnie nie da sie zrobić podłogówek w domu bez konieczności nałożenia
    nastaw wstępnych na rozdzielaczach, bo wszystkie pętle musiałyby mieć
    identyczne opory hydrauliczne, co da sie zrobić tylko na jakimś placu, hali
    czy boisku.

  • 22. Data: 2010-10-10 21:35:32
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    > nastaw wstępnych na rozdzielaczach, bo wszystkie pętle musiałyby mieć
    > identyczne opory hydrauliczne, co da sie zrobić tylko na jakimś placu,

    A no.
    Dla tego podejzewam, ze kolega Budyn pisal o problemach regulacyjnych do
    ktorych ja odnioslem sie jako niewystepujace w standardowych instalacjach bo
    petle i tak w praktyce nie wyjda jednakowej dlugosci.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2010-10-11 06:08:03
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    > 1. To nie jest ogrzewanie sensu stricte, bo nie możesz go np. wyłączyć.

    Rurki które grzeją nie sa ogrzewaniem - to ciekawostka. Przedtem pisałeś ze
    nawet cwu bez otulin to ogrzewanie. Sie zdecyduj :-)))
    No i reka w góre kto w okresie grzewczym wyłączył ogrzewanie (poza
    awariami), a jesli wyłączył to poco - bo mnie sie nie zdarzyło.

    > 2. Jeśli masz zaplanowaną taką samą temperaturę we wszystkich
    > pomieszczeniach w domu to jest to IMHO błąd (np. w łazienkach przewiduje
    > się temperaturę wyższą, a w przedpokoju niższą niż salonie).

    W przedpokoju nie przewiduje specjalnie nizszej - zresztą u mnie nie do
    zrealizowania bo i tak wszystkie drzwi zwykle są pootwierane. Korytarz służy
    do łażenia i tak jest wykorzystywany.
    Temperatura w łazience to inny temat - uważam że: jesli temperature wody w
    układzie obniży sie maksymalnie (dla uzyskania wyższych sprawnosci pieca) a
    użytecznie dla całosci domu to w łazience mimo zagęszczenia obwodów
    podłogówki wiele cieplej nie bedzie - nie uzyska sie efektu wyraznie
    cieplejszej łazienki.

    Żeby to zrobic trzeba podniesc temperature wody i przymknąć przepływy w
    pozostałych pomieszczeniach.

    U mnie skonczyło sie tym ze łazienke tylko na czas kąpieli dogrzewam
    elektrycznie (2 minuty grzania farelką). Działa i drogo nie wychodzi - mimo
    ze ciepła łazienka to byłoby to!

    > do policzenia). To tak, jakbyś dał w przedpokoju grzejnik przypadkowej
    > mocy.

    Troche tak - ale: w przedpokoju rurki mam ułożone miej wiecej tak gęsto jak
    w pokojach - wiec i moc na m2 jest podobna. Ale: schody są. Niegrzane
    przecież. W sumie na m2 wyjdzie moc niższa niż w pokojach. W każdym razie to
    działa :-)

    > No nie wiem. U mnie w korytarzu jest pełno rur (wyjście z kotłowni i
    > rozjazd po pokojach).

    No to u ciebie sie nie da :-) Chociaż moznaby pomyśleć o tym zeby co którąś
    rurke zostawic bez otuliny i te robiłyby za ogrzewanie przedpokoju- ale to
    juz konkretyny przypadek należałoby rozpatrzyc.

    b.

  • 24. Data: 2010-10-11 18:02:45
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-11 08:08, Budyń pisze:
> [...]
    > No i reka w góre kto w okresie grzewczym wyłączył ogrzewanie (poza
    > awariami), a jesli wyłączył to poco - bo mnie sie nie zdarzyło.

    To oczywiście był mój skrót myślowy. :-)

    Normalnie chcesz mieć możliwość regulacji temperatury w pomieszczeniach
    (np. głowice przy grzejnikach). W sytuacji puszczenia rur po podłodze
    takiej możliwości nie masz.

> [...]
    > pieca) a użytecznie dla całosci domu to w łazience mimo zagęszczenia
    > obwodów podłogówki wiele cieplej nie bedzie - nie uzyska sie efektu

    Ja miałem policzoną podłogówkę w łazience na wyższą temperaturę. AFAIR
    pokoje były na 22C a łazienka 23C.

    > Żeby to zrobic trzeba podniesc temperature wody i przymknąć przepływy w
    > pozostałych pomieszczeniach.

    W łazience niektórzy miewają dodatkowo drabinkę, która daje kilkaset wat
    dodatkowej mocy i dowolnej regulacji.

    > U mnie skonczyło sie tym ze łazienke tylko na czas kąpieli dogrzewam
    > elektrycznie (2 minuty grzania farelką). Działa i drogo nie wychodzi -
    > mimo ze ciepła łazienka to byłoby to!

    A nie lepiej dać drabinkę elektryczną.

> [...]
    > jak w pokojach - wiec i moc na m2 jest podobna. Ale: schody są.
    > Niegrzane przecież. W sumie na m2 wyjdzie moc niższa niż w pokojach. W

    Jeśli działa i jesteś zadowolony to OK. Ja mam podłogówkę w łazienkach
    holach wiatrołapie, etc. Wszystkie rury przechodzą pod podłogówką w
    styropianie i otulinach.

    > No to u ciebie sie nie da :-) Chociaż moznaby pomyśleć o tym zeby co
    > którąś rurke zostawic bez otuliny i te robiłyby za ogrzewanie
    > przedpokoju- ale to juz konkretyny przypadek należałoby rozpatrzyc.

    W przedpokoju mam podłogówkę. Ogrzewania nie mam np. w kotłowni i tam
    jest to dziełem przypadku ale pracuję nad tym, by ograniczyć temperaturę
    izolując co się da.

    M.

  • 25. Data: 2010-10-11 21:17:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ja miałem policzoną podłogówkę w łazience na wyższą temperaturę. AFAIR
    > pokoje były na 22C a łazienka 23C.

    nastepną instalacje bede próbował tak robic poprzez zagęszczenie rurek.

    > W łazience niektórzy miewają dodatkowo drabinkę, która daje kilkaset wat
    > dodatkowej mocy i dowolnej regulacji.

    mam taką tylko co z tego jak ogrzewanie nie dziala w sposób ciągły. Drabinka
    jest czesciej zimna niz ciepła.

    > A nie lepiej dać drabinkę elektryczną.

    Ciepło potrzebne jest tylko w momencie kąpieli, farelka lepiej ciepło
    rozprowadza. Czyli wchodze do łazienki, włączam, zanim wleze do wanny ona
    juz na termostacie sie wyłączy. Drabinka elektryczna grzałaby dłuzej bo w
    łazience stale byłaby wyższa temperatura- czyli niepotrzebnie drogo.

    b.

  • 26. Data: 2010-10-11 21:44:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > mam taką tylko co z tego jak ogrzewanie nie dziala w sposób ciągły.
    > Drabinka jest czesciej zimna niz ciepła.

    A toto nie dziala Ci caly czas?
    U mnie po krzywej utrzymuje stala temp. zasilania obu obiegow, rzecz jasna
    za mieszaczem bardziej precyzyjnie. Jak temp. kotla spadnie ponizej o 5C to
    kociol odpala i grzeje z przewyzszeniem kolejnych 5C. W ten sposob wszystko
    grzeje caly czas. Wada jest taka, ze trzy pompy chodza caly czas.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2010-10-12 06:10:42
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > A toto nie dziala Ci caly czas?

    instalacja robiona 15 lat temu i raczej prosta bo tylko podłogówka z pieca
    gazowego. Tą drabinkę dołożyłem później.

    Nie ma rozwiązań idealnych :)

    b.

  • 28. Data: 2010-10-12 17:27:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > instalacja robiona 15 lat temu i raczej prosta bo tylko podłogówka z pieca
    > gazowego. Tą drabinkę dołożyłem później.

    To raczej kwestia dzisiejszych kotlow i sterownikow.

    A no nie. :-)

    Pozdro.. TK