  • 11. Data: 2023-11-16 09:58:37
    Temat: Re: Klima split do wspomagania ogrzewania elektrycznego
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-11-15 o 14:02, M M pisze:
    >Na domu jest PV prawie 10 kWp na szczęście stary prosument i dobrze pyka, przydałoby
    się więcej ale brak miejsca, póki co brak zgody by >panelami obsadzić również ogródek
    (moim zdaniem "nie czas żałować róż gdy płoną lasy" ale nie zależy to tylko ode mnie,
    św. Spokój w rodzinie >też ważny).

    Skoro na dachu nie ma miejsca to są jeszcze ściany :]
    Jak jest ban na ogródek to kontra i system elewacyjny.

    L.

  • 12. Data: 2023-11-16 10:00:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    > Raz, że będziesz niezależny, dwa będziesz wiedział co i jak i pomału sam
    > sobie wszystko ogarniesz.
    > F-GAZ nie wygasają, zrobisz raz i będziesz miał na zawsze.
    Też jestem tego zdania, aczkolwiek nie każdy będzie chciał wydać 15k
    żeby mieć papierek, umiejętności i narzędzia ;)

    L.

  • 13. Data: 2023-11-16 10:21:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-11-2023 o 09:35, Myjk pisze:
    > Thu, 16 Nov 2023 06:11:45 +0100, Cavallino

    > Ja chcę mieć zawsze taką samą, na tym polega dobry komfort cieplny.

    Tutaj się nie zgodzę - w nocy lepiej się śpi jak jest chłodniej.
    Wyraźnie chłodniej niż w dzień.

    Do tego kierunki - w dzień ma mi dmuchać w kierunku na korytarz i resztę
    chaty, ale jako że po drodze stoi kanapa, to jak siedzę przed tv, wolę
    żeby dmuchało w innym kierunku.

  • 14. Data: 2023-11-19 14:53:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik M M m...@g...com ...

    > Miałoby wspomagać istniejące ogrzewanie elektryczne podłogowe
    > akumulacyjne, by ratować klimat (no dobra, tak naprawdę portfel).

    Kto cie w to władował?
    To sa zwykłe maty grzewcze, przewody grzewcze czy moze to co teraz
    wszedzie reklamuja jako maty na podczerwien?
    Jakie masz OZC budynku i czy pokrywa sie to ze zuzyciem pradu przez to
    ogrzewanie?

    Ja mam klimatyzatory do grzania z GREE (blizniaczy model do Cooper
    Hunter Daytona) - dopiero drugi sezon wiec trudno mi powiedziec cos o
    trwałosci.
    Porownania z innymi firmami tez nie mam wiec nie wiem czy np inne mogą
    być cichsze.

    To co ci moge powiedziec to:
    - obudowy strzelaja po wyłączeniu (jakies naprezenia)
    - fatalna apka do obsługi zdalnej, niby juz troche poprawiona ale nadal
    uwazam ze ma kilka mankamentów które powinny byc powodem wstydu dla
    takiej duzej firmy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 15. Data: 2023-11-19 14:53:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik M M m...@g...com ...

    > Jakiś sens myślę że jest, bo w dzień energia trochę tańsza (PV coś
    > tam produkuje nawet zimą) i sprawność klimy sensowna w jakimś
    > zakresie temperatur, a przy dużych mrozach jak COP tylko nieco
    > ponad 1 to szkoda zużywać sprężarkę. Więc np. tylko w dzień klima
    > a poniżej jakiejś temperatury w nocy kable. Jestem z pomorskiego.

    Jaki by to musiałby być mróz zeby klima zeszła do cop=1?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 16. Data: 2023-11-19 17:45:34
    Od: M M <m...@g...com>

    niedziela, 19 listopada 2023 o 15:00:04 UTC+1 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik M M m...@g...com ...
    > Kto cie w to władował?
    > To sa zwykłe maty grzewcze, przewody grzewcze czy moze to co teraz
    > wszedzie reklamuja jako maty na podczerwien?

    Cóż, w czasie budowy około 25 lat temu wydawało się rozsądną opcją. Kable grzejne w
    10 cm betonowej posadzki magazynującej ciepło. Gazu wtedy nie było możliwości
    podłączenia, a prąd w 2 taryfie był względnie tani (w przeliczeniu na kWh drożej niż
    gaz, ale nie było pewności ile tak naprawdę jest gazu w gazie, czasem bywał słabej
    jakości a licznik liczył m3 tak samo, dobry piec gazowy kondensacyjny też był drogi w
    zakupie a kredyt był wtedy na 20% i by go dostać trzeba było udowodnić że się go nie
    potrzebuje).

    > Jakie masz OZC budynku i czy pokrywa sie to ze zuzyciem pradu przez to
    > ogrzewanie?

    Razem 20 MWh/rok w tym też CWU, PV pokrywa tylko około połowy zapotrzebowania.

    > - fatalna apka do obsługi zdalnej, niby juz troche poprawiona ale nadal
    > uwazam ze ma kilka mankamentów które powinny byc powodem wstydu dla
    > takiej duzej firmy.

    Za apkami ogólnie nie przepadam, tu właśnie wolałbym by się dało zintegrować z moim
    istniejącym systemem - najlepiej Modbus.

  • 17. Data: 2023-11-19 18:53:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik M M m...@g...com ...

> [...]
    > gazowy kondensacyjny też był drogi w zakupie a kredyt był wtedy na
    > 20% i by go dostać trzeba było udowodnić że się go nie

    No tak, jak 25 lat posłuzyło to nie było pytania...

    > Razem 20 MWh/rok w tym też CWU, PV pokrywa tylko około połowy
    > zapotrzebowania.

    Auc, sporo.
    Zakładam ze PV na starych zasadach? Jezeli jest miejsce to chyba bym
    rozbudował.
    A klima wydaje sie rzeczyweiście dobrym pomysłem i ograniczac działanie
    kabli jak tylko sie da.

    A to juz nie pomoge.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 18. Data: 2023-11-20 07:30:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-11-2023 o 14:53, Budzik pisze:
    > Użytkownik M M m...@g...com ...

    > Kto cie w to władował?
    > To sa zwykłe maty grzewcze, przewody grzewcze czy moze to co teraz
    > wszedzie reklamuja jako maty na podczerwien?

    W sensie, że mata na podczerwień de facto nie jest matą na podczerwień,
    tylko grzewczą?

    I czemu władował?
    Mnie właśnie brakuje tego typu podłogówki w kilku miejscach, których nie
    dogrzewają klimy split (innej podłogówki już nie zrobię, skoro nie
    powstała przy budowie).

  • 19. Data: 2023-11-20 08:49:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 19 Nov 2023 13:53:42 -0000 (UTC), Budzik

    > To sa zwykłe maty grzewcze, przewody grzewcze czy moze to
    > co teraz wszedzie reklamuja jako maty na podczerwien?

    Każda podłógówka grzeje głównie podczerwienią, także wodna.
    Reklama to reklama, jest po to aby sprzedać swój produkt.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2023-11-20 08:52:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Nov 2023 10:21:39 +0100, Cavallino

    > Tutaj się nie zgodzę - w nocy lepiej się śpi jak jest chłodniej.
    > Wyraźnie chłodniej niż w dzień.

    Może dotyczy to pokoi w których się śpi i bytuje, ale zazwyczaj sypialnie
    są wydzielone i tam z zasady jest obniżona temperatura. Zresztą w
    większości przypadków można na klimie sobie timery ustawić.

    > Do tego kierunki - w dzień ma mi dmuchać w kierunku na korytarz i resztę
    > chaty, ale jako że po drodze stoi kanapa, to jak siedzę przed tv, wolę
    > żeby dmuchało w innym kierunku.

    Ale u ciebie jest inna sytuacja, bo nie masz podłogówki,
    tak jak autor, która uzupełnia takie "ślepe" strefy.

    --
    Pozdor
    Myjk