  • Data: 2009-04-08 13:43:29
    Temat: Re: Klimatyzacja Fujitsu czy LG? Inwerter?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Może dam Ci do myślenia?
    > Automaty oddechowe do nurkowania kosztują 600-2500 zł.
    > Gwarancja zwykle 30 lat.
    > Przegląd roczny niezbędny do utrzymania gwarancji 120-300 zł/szt. Zatem
    > przez 30 lat wydam 3600 zł na utrzymanie gwarancji automatu wartego 600 zł
    > lub 9000 zł za utrzymanie gwarancji automatu wartego 2500. Wartość części
    > zamiennych to 30 zł, ale zwykle w serwisie nie wymieniają całego kompletu.
    > Olałem gwarancję i zdecydowałem się serwisować samodzielnie. Ciagle
    > żyję... :-)

    Jak mi klima stanie to się tylko zleję potem, a jak tobie zatnie sie automat
    to sam wiesz co będzie :-)
    A tak poważnie to jestem ciekawy czy to są wymogi reżimu technologicznego
    (jak nie zaserwisujesz to się uszkodzi) czy też chęci zarobienia dodatkowej
    kasy. Coś mi to pachnie trochę naciągactwem. Zupełnie jak w przypadku
    silników samochodowych. Pewien producent zalecał zmianę oleju i serwis co 10
    tys. km podczas gdy konkurencja co 15 tys. km. No to praktycznie z dnia na
    dzień producent zmienia wymagania serwisowe i już jest co 15 tys. km, a nic
    się w samochodzie nie zmieniło. A okres pomiędzy serwisami wydłużył się
    przeciez znacznie. I sprzęt daje radę.