  • 1. Data: 2009-04-04 20:51:52
    Temat: Klimatyzacja Fujitsu czy LG? Inwerter?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Split, pomieszczenie 30m2. Więcej czasu grzanie, niż chłodzenie.
    Wydajność przewidywana chłodzenia 3-3,5 kW.

    Która z powyższych marek będzie lepsza?
    Warto dopłacić za inwerter? To prawda, że do grzania inwerterowe mają
    znaczną przewagę?
    LG ma inwerterowe dopiero od 7kW, a Fujitsu od 2,5.
    Do jakiej minimalnej temperatury zewnętrznej działa grzanie z rozsądną
    wydajnością?
    Wystarczy współczynnik COP 4, czy szukać czegoś lepszego?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2009-04-04 21:04:00
    Temat: Re: Klimatyzacja Fujitsu czy LG? Inwerter?
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:
> [...]
    > rozsądną
    > wydajnością?
    > Wystarczy współczynnik COP 4, czy szukać czegoś lepszego?

    wybierz inverter - zobacz przy jakiej temp minimalnej mogą jeszcze
    grzać
    LG nie znam, ale Fujitsu montowałem - pracują latami i jest gwarancja
    5 lat (prawdziwa)

    jeffrey

  • 3. Data: 2009-04-04 21:17:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:
> [...]
    >
    > Która z powyższych marek będzie lepsza?
    > Warto dopłacić za inwerter? To prawda, że do grzania inwerterowe mają

    generalnie inwertery są oszczędniejsze bo dopasowują wydajność agregatu do
    zapotrzebowania na "chłód"

  • 4. Data: 2009-04-05 10:02:13
    Od: "Fox" <p...@g...pl>

    LG inwertery są od 2,6/3,6 kW w cenie ok 3000 za komplet z filtrem
    neoplazma. Montujemy to wiemy. Wydajność pobor mocy 870 W/ wydajnosc
    grzewcza 3600W. Jak masz ochote to pisz na priv.

  • 5. Data: 2009-04-05 11:19:03
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    wiadomości news:gr8hcq$9k0$2@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > wydajnością?
    > Wystarczy współczynnik COP 4, czy szukać czegoś lepszego?

    I jeszcze Mitsubishi, są bardzo ciche.

  • 6. Data: 2009-04-05 16:11:01
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Fox" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > LG inwertery są od 2,6/3,6 kW w cenie ok 3000 za komplet z filtrem
    > neoplazma. Montujemy to wiemy. Wydajność pobor mocy 870 W/ wydajnosc
    > grzewcza 3600W. Jak masz ochote to pisz na priv.

    Pokaż link. Sprawdzałem na polskiej stronie LG i nie znalazłem.

  • 7. Data: 2009-04-05 18:04:16
    Od: "Fox" <p...@g...pl>

    Na stronie nie ma, mam w cenniku - model S09AW. Wejdz na www.klimabytom.pl ,
    dzwon, pytaj o Piotra.

  • 8. Data: 2009-04-05 18:36:34
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Ja mam od roku Fujitsu ASY07LC i ASY09LC.
    Do grzania używam okazjonalnie np. rano aby zagrzać na 20 minut w kuchni
    przed śniadaniem. Najniższa temperatura zewnętrzna, przy jakiej próbowałem
    grzać, to jakieś minus 13-14 stopni. Grzało, ale wyraźnie słabiej, niż, gdy
    jest na dworze cieplej. Podobno minimalna temperatura, przy jakiej możliwe
    jest grzanie to minus 17 (w instrukcji nie wyczytałem).
    Widziałem identyczne klimy z napisem General zamiast Fujitsu, ale nie wiem,
    czy to tylko identyczna obudowa, czy może też wnętrze.
    Jak dla mnie fajna klimatyzacja, tyle, że jednostki wewnętrzne niezbyt ładne
    i dość duże (wypukłe).
    U mnie głównym powodem wyboru Fujitsu była cicha praca jednostek
    zewnętrznych, bo wiszą na ścianie sąsiada.
    Jacek

  • 9. Data: 2009-04-06 12:47:58
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Jan Werbiński pisze:

    > Split, pomieszczenie 30m2. Więcej czasu grzanie, niż chłodzenie.
    > Wydajność przewidywana chłodzenia 3-3,5 kW.

    Inwerter raczej odpada, bo jego "dół" zaczyna się w pobliżu tej mocy.
    No, chyba że założysz sobie multisplita na dwa pomieszczenia.

    > Która z powyższych marek będzie lepsza?

    W Twoim wypadku godny polecenia byłby LG S12AHP.

    > Warto dopłacić za inwerter? To prawda, że do grzania inwerterowe mają
    > znaczną przewagę?

    Inwerterowe mają zawsze przewagę, nie ważne czy do grzania czy do
    chłodzenia. Po pierwsze zmienna wydajność wpływa na większy komfort w
    tak małym pomieszczeniu, po drugie przy mniejszej wydajności mniejsze są
    też opory hydrauliczne przepływu czynnika, co pozytywnie przekłada się
    na oszczędności w prądzie.

    > Do jakiej minimalnej temperatury zewnętrznej działa grzanie z rozsądną
    > wydajnością?

    Bezpiecznie licząc średnio około zera stopni, ale to się waha w
    zależności od modelu i posiadanej taryfy w prądzie. Musisz sam ocenić na
    podstawie parametrów - nie powinno być problemem zdobycie odpowiednich
    tabel.

    > Wystarczy współczynnik COP 4, czy szukać czegoś lepszego?

    COP określa się indywidualnie dla każdej pary temperatur zewn./wewn.
    Dlatego nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie :) Poza tym może się okazać
    lepszym zakup tańszego urządzenia o nieco gorszych parametrach, bo
    różnica w cenie zakupu może się nie zwrócić w eksploatacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 10. Data: 2009-04-06 16:28:38
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości
    > Inwerter raczej odpada, bo jego "dół" zaczyna się w pobliżu tej mocy. No,
    > chyba że założysz sobie multisplita na dwa pomieszczenia.

    Na pewno?

    > Inwerterowe mają zawsze przewagę, nie ważne czy do grzania czy do
    > chłodzenia. Po pierwsze zmienna wydajność wpływa na większy komfort w

    To mają przewagę, czy nie?

> [...]
    > lepszym zakup tańszego urządzenia o nieco gorszych parametrach, bo różnica
    > w cenie zakupu może się nie zwrócić w eksploatacji.

    Powiedzmy, że spadek do 2-2,4 uważam ża koniec opłacalności. Wtedy
    przechodzę na grzanie prądem w 2 taryfie.