  • 1. Data: 2009-04-04 19:36:55
    Temat: ile moze kosztowac wielkie okno?
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    Podobają nam sie takie przeszklenia:
    http://img441.imageshack.us/img441/1001/ilemozekoszt
    owatakieokn.jpg
    Domyslam sie ze to fix ok 2x2m +drzwi balkonowe wymiarów standardowych.

    Czy ktos kupował coś podobnego (PCV, RAL, najchetniej 3 szyby)?
    Bardzo drogie to jest?

  • 2. Data: 2009-04-04 20:53:44
    Temat: Re: ile moze kosztowac wielkie okno?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Domyslam sie ze to fix ok 2x2m +drzwi balkonowe wymiarów standardowych.
    >
    > Czy ktos kupował coś podobnego (PCV, RAL, najchetniej 3 szyby)?

    Ja mam takie 4x2,6. Powiedzmy że cena 4-5 tys, to za dobre, ale można i
    taniej.
    Zadbaj o belki usztywniające, bo monterzy nie mają pojęcia, że coś takiego
    istnieje.
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2009-04-04 21:28:57
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

> [...]
    > taniej.
    > Zadbaj o belki usztywniające, bo monterzy nie mają pojęcia, że coś takiego

    a co usztywniają?

  • 4. Data: 2009-04-04 22:48:56
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > a co usztywniają?

    Płaszczyznę okna. W takim wymiarze to ono już nieźle drga, zwłaszcza kiedy
    np są w nim drzwi balkonowe.
    Najlepiej dzwonić do inżyniera u producenta okien, który na poczekaniu
    obliczy czy są konieczne.

  • 5. Data: 2009-04-05 07:48:48
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message
> [...]
    > taniej.
    > Zadbaj o belki usztywniające, bo monterzy nie mają pojęcia, że coś takiego

    za rozwiązanie standardowe to fakt, 4-5 tys. za system przesuwny dostałem
    cenę około 12 tys :)

    @

  • 6. Data: 2009-04-05 16:12:33
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Artur Miller" <a...@b...org> napisał w wiadomości

    > za rozwiązanie standardowe to fakt, 4-5 tys. za system przesuwny dostałem
    > cenę około 12 tys :)

    Ciekawe czy po latach będzie szczelny? Np drzwi przesuwane w szafach często
    się psują, albo nie działają jak nowe.

    Zaletą dużego okna jest niesamowita ilość światła i wrażenie, że się mieszka
    na dworze. :-)

  • 7. Data: 2009-04-05 17:23:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:
> [...]
    > często się psują, albo nie działają jak nowe.
    >
    > Zaletą dużego okna jest niesamowita ilość światła i wrażenie, że się

    ja mam przesówki na Siegeni i jak na razie jestem zadowlonony

  • 8. Data: 2009-04-08 09:39:25
    Od: "e2rd / Darek K." <q...@r...pl>

> [...]
    > Domyslam sie ze to fix ok 2x2m +drzwi balkonowe wymiarów standardowych.
    > Czy ktos kupował coś podobnego (PCV, RAL, najchetniej 3 szyby)?

    Okno 4x2,35m, po bokach 2xfix + dwuskrzydłowe drzwi na środku, 3800 z
    montażem. PCV z dopłatą do koloru (nie wiem czy ral) i do obustronnego
    barwienia w masie. ZTCW profil 5-ciokomorowy, jakiś porządny.

    Pozdr,
    e2rd
    Darek K.

  • 9. Data: 2009-04-08 12:09:18
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "e2rd / Darek K." <q...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > montażem. PCV z dopłatą do koloru (nie wiem czy ral) i do obustronnego
    > barwienia w masie. ZTCW profil 5-ciokomorowy, jakiś porządny.

    Masz belkę usztywniającą? U mnie kosztowała coś między 500 a 1000 zł.

  • 10. Data: 2009-04-08 14:03:06
    Od: "e2rd / Darek K." <q...@r...pl>

    > Masz belkę usztywniającą? U mnie kosztowała coś między 500 a 1000 zł.

    Nie wiem? Rozmawiałem z technologiem w tej firmie i omawiałem szczegóły, nie
    poruszał takiego tematu a ja nie pytałem.

    Zakładam, że okno zrobione starannie (zamawiane przez wielotniego
    kontrahenta producenta, ja tylko udostępniłem swój dom do montażu).

    Niewiele z niego korzystałem, ale po zimie nie ma żadnych zmian w otwieraniu
    itp.

    Znaczenie może mieć też umiejscowienie okna - dokładnie od północy czyli
    zadnych zmian i naprężeń wywołanych nagrzewaniem ramy itp.

    Pozdr,
    e2rd
    Darek K.