  • 1. Data: 2009-04-04 15:39:04
    Temat: izolacja pionowa
    Od: r...@p...pl

    Witam
    Mam pytanie dotyczące izolacji pionowej. Nasza wspólnota (w Gliwicach)
    otrzymała ofertę na wykonanie takowej. Do zrobienia jest:
    ściągnięcie 96m2 bruku,
    wykonanie ręcznie wykopu odcinkami po 5 - 7 metrów (w zasadzie od
    okienka do okienka), wykop na głębokość 2 metry (204 metry3),
    oczyszczenie powierzchni muru w sumie 132m2,
    potraktowanie muru preparatem grzybobójczym (izohan grzybochron),
    zagruntowanie Eurolanem TG 2, (deitermann)
    nałożenie izolacji z SUPERFLEX-10 (deitermann),
    osłonięcie izolacji folią kubełkową,
    zabezpieczenie na poziomie chodnika obróbką blacharską wciętą w mur
    naprawa odprowadzeń wody opadowej (uszczelnienie itp),
    zasypanie wykopu z zagęszczeniem,
    ułożenie ponowne bruku

    Pytań mamy w sumie kilka, piwnica w sumie nie przemarza, dom jest na
    górce, więc woda tylko po opadach,
    czy ma sens robić ocieplenie ścian piwnicznych (co podroży imprezę)?,
    czy jest sens zrobienia drenażu?
    No i najważniejsze kosztorys opiewa na kwotę 58tyś (robocizna,
    materiały, VAT) czy to dużo czy nie, roboty jest sporo na jakieś 1,5 -
    2 miesiące. Zarządca (taki dochodzący) mówi, że oferta jest dobra, zaś
    jeden z lokatorów (pracujący w budownictwie) twierdzi, że zdzierają.
    I proszę nie piszcie, że mamy sami robić, bo na 20 lokatorów, 4 to
    pracujący, reszta staruszkowie i emeryci. Chcemy tylko opinii kogoś
    kto się zna na cenach.

  • 2. Data: 2009-04-04 16:33:03
    Temat: Re: izolacja pionowa
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <r...@p...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
[...]

    Ja mam deitermanna Superflex 10 właśnie. Jest to super sprawa, nic lepszego
    nie wynaleziono ale coś ci powiem.

    Grunt pod superflex 10 jest inny.

    Powinniście dać EUROLAN 3 K rozcieńczalny w wodzie 1:10. Ten grunt nie zjada
    styropianu jak i superflex 10 też nie zjada.
    TG2 jest chyba gruntem pod inne masy np łazienkowe folie w płynie.
    Generalnie żaden ze składników nie może zjadać styropianu. Nie może zawierać
    rozpuszczalników-tak na wypadek gdyby coś im sie zachciało innego.

    Superflex 10 należy nakładać tak:

    Najpierw warstwa gruntu Eurolan3k 1:10 z wodą.
    ODCZEKAĆ co najmniej dobę! Nie pozwolić robić.
    Superflex10 grzebieniem nałożyć na całej ścianie i zostawic bruzdy.
    Nastepnie jak robi się skórka po około 60minutach, zaczyna wiązać położyć
    siatkę i wsmarować kolejną warstwę przykrywająćc siatkę polipropylenową.
    Siatka musi być na zakładkę !!!!
    Zapytasz czemu kazałem odczekać 60 minut zanim nałozymy siatkę i kolejną
    warstwę Superflexu 10.
    Już mówię. Musi on lekko związać żeby wtapiając siatkę nie pocienić
    warstwytej od kielni grzebieniowej. Najlepiej zacząć kłaść siatkę po 60
    minutach a po 90 minutach do 120 minut zacząć dopiero nakładać warstwę górną
    przykrywającą siatkę. Inaczej rozetrą Superflex10 i pocienią go.
    PAMIĘTAJ O TYM !

  • 3. Data: 2009-04-04 16:40:21
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <r...@p...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    >osłonięcie izolacji folią kubełkową,

    Sorry, jeszcze jedna uwaga bardzo istotna.

    Nie można masy deitermann superflex 10 przykrywać folią kubełkową pod żadnym
    pozorem.
    Kubełki tej folii , te wypustki doprowadzą do rozdarcia izolacji
    przeciwwilgociowej już na początku podczas zasypywania.
    Na Superflex10 daje się Steinodur (Taki styrodur trochę inny) z takimi
    pionowymi rowkami, które są od stronu gleby. NIE OD MURU !!!
    Na ten styropian ekstrudowany nakłada się tylko geowłókninę i zasypuje i nic
    więcej.
    Żadnej folii kubełkowej.

    Mam u siebie to wszystko i z Deitermannem dyskutowałem z tydzień.
    Tak więc żadnej folii kubełkowej !

  • 4. Data: 2009-04-04 16:48:58
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <r...@p...pl> wrote in message
> [...]

    >górce, więc woda tylko po opadach,
    >czy ma sens robić ocieplenie ścian piwnicznych (co podroży imprezę)?,

    Ja się znam na Superflexie 10 lepiej niż niejeden wykonawca. Jak już
    napisałem. Pod żadnym pozorem nie kłaść folii kubełkowej na Superflex10 ! Bo
    ją rozerwiecie podczas zasypywania. Musicie dać styrodur/steinodur choćby
    taki 2cm aby chronić powłokę superflexu!!!

    Ocieplenie ścian piwnicznych robić koniecznie jeżeli one są nawt pod ziemią.
    Nie chodzi tylko o przemarzanie ale o przewodzenie ciepła przez mury i
    oddawanie go glebie.
    To jest podobny problem jak z nieocieplonymi szczytami domów. Nawet 5cm
    załatwi sprawę. Byle dobrze zrobione.

    >No i najważniejsze kosztorys opiewa na kwotę 58tyś (robocizna,
    >materiały, VAT) czy to dużo czy nie, roboty jest sporo na jakieś 1,5 -
    >2 miesiące. Zarządca (taki dochodzący) mówi, że oferta jest dobra, zaś

    Zależy. Zapytaj jaką grubą warstwe przewidują tego Superflex10? Minimum 3cm,
    pamiętaj. Jak nierówne ściany idzie go więcej.

  • 5. Data: 2009-04-04 16:52:02
    Od: r...@p...pl

> [...]
    > pionowymi rowkami, które są od stronu gleby. NIE OD MURU !!!
    > Na ten styropian ekstrudowany nakłada się tylko geowłókninę i zasypuje i nic
    No widzisz, firma twierdziła to samo w obu przypadkach, to znaczy i co
    do folii i co do Eurolan 3K, ale ten nasz zarządca powiedział, że to
    podroży izolację, że nie ma takiej wilgoci w ziemi i folia wystarczy.
    W sumie to on im dał wytyczne do kosztorysu. Szkoda nawet pisać.

  • 6. Data: 2009-04-04 16:59:00
    Od: r...@p...pl

    > Zależy. Zapytaj jaką grubą warstwe przewidują tego Superflex10? Minimum 3cm,
    > pamiętaj. Jak nierówne ściany idzie go więcej.
    Przepraszam, ale nie pomyliło się z milimetrami, w kosztorysie mam 3 -
    4mm, a i to kosztuje koło 60zł/m2

  • 7. Data: 2009-04-04 17:05:16
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <r...@p...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    Co do ceny.

    Piszesz, że masz 132m2. Zuzucie jest 5L/m2 Oni tam podają mniej ale chyba
    dla idealnych warunków, ściana jak stół. Pamiętaj, że masę trzeba zawinąć na
    ławę fundamentową i zjechać nią w dół po ławie jeszcze kawałek. Nie tylko
    samą ścianę piwnicy !!!!

    Potrzebyjesz 132*5 litrów = 660 litrów * 0.7 = 462kg Superflex10

    30 litrów kosztuje 368zł około brutto. Zapewne da się kupić nieco taniej.
    http://deitermann.pl/shop/do/list.jsp

    Czyli 8000zł za Superflexa. plus siatka, grunty. powiedzmy 10.000zł za
    materiały. Zapytaj w deitermannie. Mnie sprzedawali po cenach dla
    wykonawców. Zaoszczędzisz nieco.

    Teraz robocizna. hmmm 3 osoby przez 2 miesiące. 180-200 dniówek po 15zł góra
    * 8 godzin = 24.000,-

    Razem 34 tysiaczki. Pewnie oszczędzająć na cenie Superflex10 bedziesz miał
    styropian.
    35 tysięcy to górna granica.

  • 8. Data: 2009-04-04 17:08:02
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <r...@p...pl> wrote in message
    a.googlegroups.com...

> [...]
    >podroży izolację, że nie ma takiej wilgoci w ziemi i folia wystarczy.
    >W sumie to on im dał wytyczne do kosztorysu. Szkoda nawet pisać.

    Przekaż mu, że jest idiotą :-) Rozerwie wam tą masę. Żadnego kubła na
    Superflexa. Ale superflex to najlepsze co może być. Żadna papa, której nie
    połączą jak trzeba.

  • 9. Data: 2009-04-04 17:09:23
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <r...@p...pl> wrote in message
    a.googlegroups.com...

    trn grunt 3K daje się 1:10 z wodą. Małe wiaderko wystarczy na wszystko.
    Żadne większe koszty.
    Trzeba się zastanowić czy to do wybicia grzyba nie będzie kolidować.
    Zapytać trzeba Deitermanna. To jedyna firma, która ma kompetentnych ludzi.

  • 10. Data: 2009-04-04 17:12:22
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <r...@p...pl> wrote in message
    e.googlegroups.com...
> [...]
    > pamiętaj. Jak nierówne ściany idzie go więcej.
    Przepraszam, ale nie pomyliło się z milimetrami, w kosztorysie mam 3 -

    Spoko 3mm

    Ale jak zrobią to źle.. słuchaj mnie...
    Najpierw warstwa drapana, 4mm grzebieniem, pozostawić aż zacznie wiązać na
    minimum 60min i nie więcej niż 120 min. Po 60min zacząć leniwie, leniwie
    powtarzam kłąść siatkę na zakładkęi na to dryga warstwa. Jak zrobią za
    szybko to uklepią i rozsmarują i będzie 1mm a nie 3mm.
    Pamiętaj, że nakładać nalezy grubiej, bo masa się wstępuje. 10%