  • 11. Data: 2009-04-04 17:24:23
    Temat: Re: izolacja pionowa
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <r...@p...pl> wrote in message
    news:58f0f50e-785f-446c-9702-a39342b43523@e38g2000yq
    a.googlegroups.com...

    >No widzisz, firma twierdziła to samo w obu przypadkach, to znaczy i co

    Technologia jest super ale zapytaj wykonawcę ile za robocizne chce, a ile za
    materiał. Zadzwoń albo podjedź i pogadaj o cenie, żeby ci dali jak
    dlawykonawcy. Oni dają.
    Do tej pracy nie potrzeba żadnych kwalifikacji. Tylko żeby ich pilnować czy
    za szybko nie robią, czy gruntują, czy odczekali, czy czysto. Podstawowe
    narzędzia i umiejętność pracy fizycznej.
    Będziesz pytał kolejno to ci podpowiem co i jak, dalej już ich dopilnujesz
    sam.
    Superflex10 nadaje się do zasypania dopiero po 3 dobach. Wcześniej jest
    miękki. Pamiętaj, bo go zerwą nawet bez kubła.
    Niech rozkopują 2 mury i robią je naprzemian aby odczekać na jakąś tam część
    prac.

    Aha Superflex10 jest super bo można go kłaść na wilgotne nawet. Byle grunt
    chociaż raz wysechł solidnie. Później drobny deszczyk nie przeszkadza.
    Poczekać aż obcieknie i można robić. Margines fuszerki jest szeroki. Nie
    zepsują za szybko.

  • 12. Data: 2009-04-04 17:50:22
    Od: r...@p...pl

    Dziękuję, za sporo cennych informacji, rzeczywiście ta technologia
    wygląda zachęcająco. Co do cen to w kosztorysie ceny podane są te same
    co na stronach producenta (transport w cenie), cena wykonania
    izolacji, też nie jest szczególnie wysoka. W sumie największy koszt to
    rozebranie bruku, zrobienie wykopu i jego zabezpieczenie, zasypanie z
    zagęszczeniem, ponowne ułożenie 96m2 bruku. Wykop musi być solidnie
    zabezpieczony, gdyż znajdujemy się prawie w centrum miasta i ruch jest
    spory.

  • 13. Data: 2009-04-04 18:00:44
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <r...@p...pl> wrote in message
    l.googlegroups.com...
    Dziękuję, za sporo cennych informacji, rzeczywiście ta technologia
    wygląda zachęcająco. Co do cen to w kosztorysie ceny podane są te same
    co na stronach producenta (transport w cenie), cena wykonania

    No tak, ten bruk to trzeba umieć robić. Te 58tys to tak może ciut za dużo
    ale może i dobra cena. Materiały na pewno da sie kupić taniej ale one tutaj
    mają niewielki wpływ na cenę.
    Jak już wam szkoda to dajcie chociaż 3cm tego steinoduru z frezem. Będzie po
    tym spływać woda przez następne 50 lat.

    Boję się tylko, że wykonawca nie użyje tyle Superflex10 co ja wyliczyłem i
    że będzie go za cienko. Trzeba kupić materiał i go wstawić do depozytu żeby
    mieć kontrolę czy dają tyle ile trzeba. Mogą chcieć dać mniej. Pamiętaj, że
    jest to robota z materiałów wykonawcy.
    Lepiej kup sam te beczki z materiałem i je wydzielaj i pilnuj czy nie
    kradną. Lepiej dać więcej niż za mało.
    Pamiętaj też że Superflex10 musi zejść po ścianie i wejść na ławę i dalej
    zejść z ławy na kilkanaściecm, a w miejscu styku ściany z ławą trzeba zrobić
    BUTELKĄ taki wałek z Superflexu.
    Wszędzie oczywiście siatka na zakładkę.

  • 14. Data: 2009-04-04 20:20:00
    Od: r...@p...pl

> [...]
    > zejść z ławy na kilkanaściecm, a w miejscu styku ściany z ławą trzeba zrobić
    Tak czytając to co piszesz, chyba lepiej zrobić to samemu ;-)
    Zastanawiam się nad znajomą ekipą z Zabrza, oni też robią izolacje i
    wiem, że im można zaufać, co do ilości, jakości i uczciwości. Jak u
    znajomych robili izolację poziomą to pooddawali wszystkie materiały,
    które im zostały. Tylko, że u nich z terminami słabo aż do lipca, ale
    tak jest - takie ekipy to sobie ludzie sami polecają.
    W każdym razie wszystkie Twoje uwagi mam wydrukowane, zobaczymy czy
    ktoś się jeszcze odezwie i co zaproponuje, a potem zobaczymy, czy się
    nie da taniej.

  • 15. Data: 2009-04-04 21:47:12
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <r...@p...pl> wrote in message
    h.googlegroups.com...

    >W każdym razie wszystkie Twoje uwagi mam wydrukowane, zobaczymy czy
    >ktoś się jeszcze odezwie i co zaproponuje, a potem zobaczymy, czy się
    >nie da taniej.

    Po pierwsze nie może pójść za mało materiału. Nawet jak nie ukradną to mogą
    źle nałożyć, za cienko.
    Z tego powodu robi sie pierwsze zaciągnięcie pacą z grzebieniem i czeka
    60-90 minut żeby było lekko związane po czym robi się siatkę i drugą
    warstwę. Ale z rozsądkiem. Może zajść konieczność przesmarowania tej warstwy
    grzebieniowej cieniutko pod siatrką jak ciut za długo przetrzymają.
    Mimo to jeszcze następnego dnia można nakładac kolejną warstwę gdyby było za
    cienko. Po 3 dniach trzeba gruntować taką smolistą substancją w zapachu
    podobną do abizolu.

    Grzebień, 60-90 minut, siatka i druga warstwa tak żeby siatka nie
    przebijała, siatka na zakładkę. 3 dni odczekać aż zrobi się twarde jak guma.
    Wcześniej pod żadnym pozorem nie zasypywać. Pilnowac zakładek siatki.
    Wszystkie wewnętrzne kąty muszą być zaokrąglone butelką. Tam dać więcej
    materiału.
    Aha i ten superflex jest właściwie do użycia do 20-30 minut. Nawet bym
    powiedział 20 minut. Trzeba rozmieszać z proszkiem i natychmiast nakładać.

  • 16. Data: 2009-04-05 10:40:01
    Od: Arek <a...@g...pl>

    >To jest podobny problem jak z nieocieplonymi szczytami domów. Nawet 5cm
    >załatwi sprawę. Byle dobrze zrobione.
    Trochę chyba przesadzasz, faktem jest, że na Superflex to tylko
    steinodur, czy inny twardy styropian, a nie folia kubełkowa, jednak w
    starym budownictwie piwnice były do przechowywania węgla, ziemniaków
    itp, a nie do mieszkania, więc nie są ogrzewane (no chyba, że podłogą
    parteru). Okienek często nie było wcale tylko krata, albo jakieś inne
    zabezpieczenie i tymi otworami leci więcej zimna niż od ziemi.

    >30 litrów kosztuje 368zł około brutto. Zapewne da się kupić nieco taniej.
    >http://deitermann.pl/shop/do/list.jsp
    Poprawka mała 30 litrów kosztuje brutto 450zł

> [...]
    >narzędzia i umiejętność pracy fizycznej.
    > Po pierwsze nie może pójść za mało materiału. Nawet jak nie ukradną to mogą
    Już widzę jak u Ciebie firma robi (pomijając za ile) a Ty stoisz z
    owczarkiem na smyczy i karabinem w dłoni;-) co jakiś czas wydzielasz
    im kielnię zaprawy. Chyba po to daję klientowi te 5 czy 15 lat
    gwarancji na moją robotę, by wiedział, że go nie oszukałem, inaczej to
    dałbym rok i niech szuka wiatru w polu.

    >35 tysięcy to górna granica.
    Co do cen. Wybacz, ale dla kogo ty liczysz te ceny, żeby dobre były?
    Weź z tych 58 tyś, odejmij materiały około 12 - 13tyś, od reszty
    odejmij 22%vatu, weź koszty pośrednie (ubrania dla pracowników,
    postawienie toitoia, narzędzia, BHP i inne pierdoły), koszty
    transportu (materiałów, piachu, cementu, ludzi)
    Przecież w kosztorysach z cenami sekocenbudu z przed 2 lat, cena
    wykopania do 1,5 metra, zasypania i utwardzenia to było 300zł, czyli
    już masz 18000zł, brukowanie (demontaż bruku, potem wykonanie podsypki
    i ponowny montaż bruku) około 100zł od metra, czyli mamy kolejne
    10000zł, zabezpieczenie wykopów, pomosty dla pieszych, oczyszczenie
    ścian, warstwy izolacji, naprawa rynien. Moim zdaniem za mniej to
    ewentualnie Pan Wiesio z kolegami z budki z piwem, a nie firma. Chyba,
    że ktoś w połowie roboty spietra, że się przeliczył i zniknie, bo już
    po takich poprawiałem nie raz.

  • 17. Data: 2009-04-05 10:48:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Arek wrote:

> [...]
    > ewentualnie Pan Wiesio z kolegami z budki z piwem, a nie firma. Chyba,
    > że ktoś w połowie roboty spietra, że się przeliczył i zniknie, bo już

    to jeszcze sie nie zorientowałeś że kiki bierze najtńsze firmy a potem
    kombinuje jak im nie zapłacić i takim "gospodarczym" systemem buduje dom.

  • 18. Data: 2009-04-05 14:38:20
    Od: Arek <a...@g...pl>

    > to jeszcze sie nie zorientowałeś że kiki bierze najtńsze firmy a potem
    > kombinuje jak im nie zapłacić i takim "gospodarczym" systemem buduje dom.
    Nie miałem okazji, ale dzięki za powiadomienie, już myślałem, że jako
    firma jestem takim zdziercą. Zresztą nie jest on osamotniony w swoim
    myśleniu. Mnóstwo ludzi woła firmę, do różnych robót, bo oni mają
    odpowiednie narzędzia, maszyny, itd, ale jak mowa o zapłacie to
    najlepiej jakby policzyć po 15zł za godzinę, nikt nie myśli ile ten
    sprzęt i inne rzeczy kosztują. W końcu płacenie za jakieś bzdurne
    kafelkowanie od metra2, wodę od punktu czy w ogóle według kosztorysu,
    przecież to dla frajerów.
    Był raz taki klient, umowa na gębę, materiały jego, bez zaliczki, na
    szczęście wychodząc po rozmowie spotkałem sąsiada, okazało się, że
    gość kupuje najtańsze materiały, a potem ciąga się z firmami po sądach
    żądając odszkodowań, gwarancji, rękojmi i itp. Na drugi dzień
    pojechałem do niego z umową, że jeśli materiały jego to owszem zrobię
    to ale bez gwarancji i biorę 75% zaliczki. Zaraz zrezygnował.

  • 19. Data: 2009-04-05 14:45:51
    Od: r...@p...pl

    > to jeszcze sie nie zorientowałeś że kiki bierze najtńsze firmy a potem
    > kombinuje jak im nie zapłacić i takim "gospodarczym" systemem buduje dom.
    Wybaczcie moją naiwność, ale już nic nie rozumie, czy za te roboty ta
    cena jest wygórowana, czy nie, czy jak ktoś zaoferuje niższą to może
    to zrobić źle. Druga oferta jaką nam przedstawiono, tymi samymi
    technikami, za ten sam zakres prac, opiewała na 72.000zł co jest
    według nas sporą przesadą. W sumie to co napisał Pan Arek mnie
    przekonuje, a zresztą nie wiem czy jest gdzie szukać oszczędności.

  • 20. Data: 2009-04-05 15:07:40
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > to jeszcze sie nie zorientowałeś że kiki bierze najtńsze firmy a potem
    > kombinuje jak im nie zapłacić i takim "gospodarczym" systemem buduje dom.

    i do tego marudzi ze partacze :)
    a sam wyciaga "specow" spod budki z piwem :D

    a pozniej tylko po nich poprawia....
    zaden interes... nawet jak sie paragonami placi

    --
    pzdr
    piotrek