  • 1. Data: 2009-04-04 13:23:01
    Temat: smarowanie łańcucha w Makicie
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Witam
    Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem piły Makita UC3530A.
    Ostatnio na jakimś forum przeczytałem, że jeśli zapowiertzy się pompka oleju to
    w prosty sposób jej sie nie da uruchomić. Ponieważ trochę mnie to zaniepokoiło
    zacząłem sprawdzać to na swojej pile. I co się okazuje, że jednak ten typ tak
    ma. Mimo pełnego zbiornika ani kropla oleju nie wypływa aby smarować łańcuch.
    Dopiero radykalne działanie (rozebranie i zalanie pompki olejem) pomogło.

    A moje pytanie brzmi:
    Czy w innych modelach jest podobnie?
    Pytam dlatego, że zamierzamy kupić podobną pilarkę koledze ale teraz trochę
    zaczynam się zastanawiać czy to naprwno dobry wybór.

    Zbyszek

  • 2. Data: 2009-04-04 14:04:19
    Temat: Re: smarowanie łańcucha w Makicie
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > łańcuch.
    > Dopiero radykalne działanie (rozebranie i zalanie pompki olejem) pomogło.

    Pierwsze slysze.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-04-05 08:57:30
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > trochę
    > zaczynam się zastanawiać czy to naprwno dobry wybór.

    Mam DCS460 i smarowanie jest OK, a pociąłem w tym roku już 30m.p. drewna :)

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2009-04-05 22:46:17
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Opinia, którą znalazłem w necie

    http://cokupic.pl/opinie/Makita-UC3530A/262510ba4284
    0e8f

    Pilarka na pierwszy rzut oka genialna. Idealny pomysł z obsługą łańucha bez
    narzędzi - działa bardzo dobrze.
    Bardzo skuteczne zabezpieczenie przeciwprzeciążeniowe - tej maszyny nie da się
    zamęczyć (choć trzeba się przyzwyczaić do jego działania)
    BARDZO DUŻY MINUS za pompkę oleju!
    Wystarczy, żeby tylko chwyciła powietrze, a ze smarowaniem łańcucha możemy się
    pożegnać...
    Problem w tym, że to pompka tłoczkowa i pusta nie jest w stanie zaciągnąć
    oleju ze zbiorniczka, mimo, że jest pełny. Serwis każe przywieźć maszynę i
    uruchomi pompkę, ale na 100% jak znów skończy się olej problem powróci.
    Najgorsze jest to, że bardzo upierdliwym jest kontrolowanie stanu oleju - tą
    maszyną można pracować tylko i wyłącznie wtedy, gdy zbiornik jest pełny...
    Trzeba uważać, żeby nie pracować w pozycji "korkiem wlewu oleju w dół", bo po
    pierwsze pompka się zapowietrzy, po drugie wyleje się olej....
    Jeżeli o tym pamiętamy - maszyna jest bardzo dobra i godna polecenia.
    Jeżeli zapowietrzymy pompkę - należy ją zalać olejem - ja to robię strzykawką,
    po wyjęciu filterka oleju - to miejsce znajdziecie w instrukcji. Inna metoda
    to rozebranie piły i dostanie się do zbiornika oleju, ale zajmuje to znacznie
    więcej czasu.
    Sugestia serwisu, żeby naciągnąć sprzężynkę w zbiorniku oleju jest bez sensu -
    problemu pompki nie leczy, a bardzo wzrasta zużycie oleju, który leje się jak
    ze strażackiego węża...
    Generalnie polacam majsterkowiczom potrafiącym wykonywać czynności jak opisane
    wyżej - będą bardzo zadowoleni.
    Jeżeli nie zrozumiałeś tekstu - NIE KUPUJ TEJ PIŁY!

    Zbyszek

  • 5. Data: 2009-04-06 06:51:07
    Od: _a_r_t_e_c_ <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Zbyszek napisał:
    > Opinia, którą znalazłem w necie

    Faktycznie problem dziwny. Nikt w tym wątku nie dostrzega problemu, bo
    pewnie używają makity ale spalinowej. Ja sam mam dcs520, i mogę każdemu
    polecić.
    A co do elektrycznych - to sie nie wypowiadam, ale jeśli to prawda z tym
    smarowaniem, to chyba nie warto.

  • 6. Data: 2009-04-06 13:28:40
    Od: "Aleksander" <d...@p...onet.pl>

    > A moje pytanie brzmi:
    > Czy w innych modelach jest podobnie?

    Mogę potwierdzić, że problem z zapowietrzającą, badź
    zacinającą się pompką mają rownież inne maszyny.

    Mój McCulloch oraz jakaś taka No-name... z supermarketu,
    ma problem ze smarowaniem - ale chodzi nie tyle o zapowietrzanie
    się - ile o to, że gęstego (tzn. normalnego z butelki) oleju nie są
    wstanie przepchnąć... pomaga rozrzedzenie naftą / ropą.

    Ale i tak potrafią się przyciąć... i łańcuch suchy :(.

    Aleksander.

  • 7. Data: 2009-04-06 15:19:54
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > się  - ile o to, że gęstego (tzn. normalnego z butelki) oleju nie są
    > wstanie przepchnąć... pomaga rozrzedzenie naftą / ropą.

    Co ciekawe ja używałem oleju dedykowanego dla pilarek, który jest rzeczywiście
    gęsty.

    To może trzeba tak: gdy się zapowietrzy wylać stary olej, zalać naftą/ropą.
    Jak już zassie wylać naftę i wlać olej.

    Zbyszek

  • 8. Data: 2009-04-08 18:58:16
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Pomimo obaw kupiliśmy dzisiaj koledze Makitę UC3530A.

    Gość w sklepie poinformował nas, że miał przypadki oddania do serwisu tych
    pilarek właśnie z powodu braku smarowania łańcucha.
    Jednak stwierdził, iż Makita poprawiła jakość pompki
    i w tej zakupionej nie powinno być z tym problemu.

    Jak będzie pokażą najbliższe miesiące.

    Zbyszek