  • 11. Data: 2009-04-07 06:46:22
    Temat: Re: Klimatyzacja Fujitsu czy LG? Inwerter?
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Jan Werbiński pisze:

    > Na pewno?

    Na pewno odpada, czy na pewno multisplita ? :) Jeśli pierwsze, to
    raczej tak. Nie chodzi tu o małą sprawność, tylko o przewymiarowanie -
    będziesz miał gwałtowne skoki temperatury w pomieszczeniu.

    > To mają przewagę, czy nie?

    Mają, ale nie w sytuacji gdy przy zapotrzebowaniu na moc chłodniczą na
    poziomie 2.5kW chcesz stosować system o minimalnej mocy 3.5kW. Pamiętaj,
    że zapotrzebowanie na moc chłodniczą a grzewczą to dwie różne wartości -
    w naszym klimacie zapotrzebowanie na moc grzewczą jest większe, bo
    średnia różnica temperatur jest większa w zimie niż w lecie. W lecie
    jest to nie więcej niż 10 stopni, w zimie będzie to dwa razy tyle (i to
    wyłącznie w zakresie wydajnej pracy pompy ciepła, czyli nawet nie w
    zimie a w okresie przejściowym).

    > Powiedzmy, że spadek do 2-2,4 uważam ża koniec opłacalności. Wtedy
    > przechodzę na grzanie prądem w 2 taryfie.

    Eee, skoro jako alternatywę chcesz mieć grzanie prądem, to *zawsze*
    pompa ciepła będzie ekonomiczniejsza. Ogrzewanie prądem jest równoważne
    pompie o COP równym jedności a prawdziwa pompa ciepła zawsze ma COP
    większy od 1 (bo w trybie grzania do efektywności obiegu
    termodynamicznego dodaje się moc cieplną sprężarki, czyli z grubsza moc
    pobieraną z sieci).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 12. Data: 2009-04-07 08:50:59
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

    > Na pewno odpada, czy na pewno multisplita ? :) Jeśli pierwsze, to raczej
    > tak. Nie chodzi tu o małą sprawność, tylko o przewymiarowanie - będziesz
    > miał gwałtowne skoki temperatury w pomieszczeniu.

    Zakładam użycie osobnych splitów. Multisplit nie ma u mnie sensu.
    O ile dobrze rozumiem to inwerter potrafi płynnie pracować, a zwykłe tylko w
    systemie 0-1.
    Zatem w kwestii skoków temperatury inwerter wygrywa.

> [...]
    > więcej niż 10 stopni, w zimie będzie to dwa razy tyle (i to wyłącznie w
    > zakresie wydajnej pracy pompy ciepła, czyli nawet nie w zimie a w okresie

    Nie dotyczy, bo poniżej pewnej temperatury będę grzał piecami. Klima będzie
    używana tylko do momentu, w którym jej używanie będzie tańsze.

> [...]
    > (bo w trybie grzania do efektywności obiegu termodynamicznego dodaje się
    > moc cieplną sprężarki, czyli z grubsza moc pobieraną z sieci).

    Nie zawsze.
    Klimatyzacją mogę grzać głównie w I taryfie za 0,60 zł/kWh, a prądem piecami
    akumulacyjnymi _wyłącznie_ w II taryfie 0,25zł/kWh. Zatem COP 2,4 (0,6/0,25)
    daje teoretyczną równowagę kosztów. Do tego dochodzi zużycie sprężarek i
    klimatyzacji vs niezużywające się praktycznie piece. Zaleta klimy, to
    nagrzanie pomieszczenia natychmiast po przyjeździe z kilkudniowej
    nieobecności, a w przypadku pieców trzeba przewidzieć i kombinować z
    programowaniem. U mnie będą piece i klima.

    Fachowiec od klimy powiedział, że split o mocy chłodniczej 3,5 (tym samym
    grzewczej >4kW) będzie odpowiedni na pomieszczenie 30m2 2,6 m wysokie. Moc
    oddawana urządzeń elektrycznych latem, to średnio poniżej 300W. Zakładam
    użycie wyłącznie urządzeń LG lub Fujitsu. Teraz pytanie, który model wybrać?

    PS Podobno filtry to bajer, bo niektóre działają tylko przez pierwsze 3
    lata, a potem trzeba coś (czego nikt nie sprzedaje) wymieniać. Czy to
    prawda, że nie warto dopłacić za filtr?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 13. Data: 2009-04-07 17:17:07
    Od: "Fox" <p...@g...pl>

    W umowie gwarancyjnej masz ze robisz konserwacje z wymiana filtrów 2 razy na
    rok.

  • 14. Data: 2009-04-07 21:42:35
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Fox" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >W umowie gwarancyjnej masz ze robisz konserwacje z wymiana filtrów 2 razy
    >na rok.

    Ile to kosztuje przez serwis? Ile kosztuje samodzielnie?

  • 15. Data: 2009-04-08 02:05:35
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message
    > Użytkownik "Fox" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Ile to kosztuje przez serwis? Ile kosztuje samodzielnie?

    Ja za fujitsu płaciłem po 350zł za przegląd sztuki, który polegał na
    sprawdzeniu ciśnienia i otrzepaniu tych siatek w wewnętrznym i popryskanie
    płynem rozcieńczonym z wodą.
    Byłem 1000zł lżejszy jeden jedyny raz i więcej nie zadzwoniłem po serwisanta
    i powiedziałem sobie, że więcej nie kupię nic markowego, bo z tego co widzę
    to zmieniają sie napisy, a środki są te same.
    Teraz taki przegląd może kosztowac i 500zł od sztuki

    Lepiej kup najtańsze klimy i jak sie popsuje to kup nową. Kup manometr na
    allegro i sam sobie mierz ciśnienie. Jak cos będzie nie tak to wezwiesz
    nieautoryzowany serwis za 1/3 ceny markowego.

  • 16. Data: 2009-04-08 06:51:04
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    > Lepiej kup najtańsze klimy i jak sie popsuje to kup nową. Kup manometr na
    > allegro i sam sobie mierz ciśnienie. Jak cos będzie nie tak to wezwiesz
    > nieautoryzowany serwis za 1/3 ceny markowego.

    Mi już montował będzie nieautoryzowany. :-))
    Montaż prawie gratis, a nie za 900-1200 netto jak niektórzy doją frajerów.
    Za kilkugodzinną naprawę polegającą na usunięciu nieszczelności i
    napełnieniu wzięli 183zł

    Swoją drogą dziwię się jak za 4 godziny pracy montera z wiedzą równej
    murarzowi ludzie są gotowi płacić 1000 zł?

  • 17. Data: 2009-04-08 08:44:31
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > Swoją drogą dziwię się jak za 4 godziny pracy montera z wiedzą równej
    > murarzowi ludzie są gotowi płacić 1000 zł?

    może dlatego, że wiedza użytkownka żadko kiedy jest większa niż zerowa
    a sprzęt do do obsługi kosztuje minimum 5-6k zł - i musi się zwrócić w rok,
    czyli kilka miesięcy pracy de facto

    jeffrey

  • 18. Data: 2009-04-08 09:35:38
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fox" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >W umowie gwarancyjnej masz ze robisz konserwacje z wymiana filtrów 2 razy
    >na rok.

    No właśnie. Ja się zastanawiam nad tą konserwacją i warunkami gwarancji czy
    to w ogóle jest opłacalne. Uklad klimatyzacji będę miec skończony za kilka
    tygodni, wiec pierwszy przegląd będę mieć dokładnie na zakończenie sezonu.
    Potem przez zimę nic i na wiosne znowu przegląd. Koszt serwisu u mnie
    jednorazowo to będzie jakieś 1200 zł i tak dwa razy w roku. Na 5 lat
    gwarancji wyjdzie 12 tys. zł, a za całość zapłaciłem 16 tys. zł.

  • 19. Data: 2009-04-08 12:04:22
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > może dlatego, że wiedza użytkownka żadko kiedy jest większa niż zerowa
    > a sprzęt do do obsługi kosztuje minimum 5-6k zł - i musi się zwrócić w
    > rok, czyli kilka miesięcy pracy de facto

    Jak na szybko policzyłem sprzęt fachowców, którzy mi naprawiali klimę, to
    wyszło mi maks 2000 za nowy, a używany to poniżej 1000 zł plus samochód.
    Jednak trzeba im przyznać, że mieli doświadczenie i wiedzę.

  • 20. Data: 2009-04-08 12:08:20
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    wiadomości news:49dc700e$0$29368$f69f905@mamut2.aster.pl...

> [...]
    > mnie jednorazowo to będzie jakieś 1200 zł i tak dwa razy w roku. Na 5 lat
    > gwarancji wyjdzie 12 tys. zł, a za całość zapłaciłem 16 tys. zł.

    Może dam Ci do myślenia?
    Automaty oddechowe do nurkowania kosztują 600-2500 zł.
    Gwarancja zwykle 30 lat.
    Przegląd roczny niezbędny do utrzymania gwarancji 120-300 zł/szt. Zatem
    przez 30 lat wydam 3600 zł na utrzymanie gwarancji automatu wartego 600 zł
    lub 9000 zł za utrzymanie gwarancji automatu wartego 2500. Wartość części
    zamiennych to 30 zł, ale zwykle w serwisie nie wymieniają całego kompletu.
    Olałem gwarancję i zdecydowałem się serwisować samodzielnie. Ciagle żyję...
    :-)