  • Data: 2013-11-18 07:27:25
    Temat: Re: Kłopot z kaloryferami
    Od: Anonim <a...@n...mam.emaila> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17-11-2013 19:29, Ela pisze:
    > Czy teraz, podczas okresu grzewczego, można
    > coś zrobić żeby kaloryfery (żeberka) grzały
    > na całej długości i na całej wysokości?
    > Dotyczy to szczególnie kaloryferów w jednym
    > pokoju.
    > Mieszkam w bloku 10-piętrowym na I piętrze,
    > jeśli to ma jakieś znaczenie.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ela

    Nic nie rób! Temperatury jakie są teraz na zewnątrz uruchamiają zapewne
    nie wszystkie pompy do przetłaczania obiegu (zakładam że np 2 z 4 - tak
    jest w moim bloku) Więc jak się zrobi zimno na dworze to włączy się
    następna pompa i następna i wszystko będzie OK. A w poprzednim sezonie
    był kaloryfer gorący? Jeśli tak, to mam racje i nic nie rób - czekaj na
    mrozy :).
    A jeśli już musisz coś zrobić to zgłoś usterkę w spółdzielni i udawaj
    blondynkę :)

    Jeśli w poprzednich latach podczas mrozu był kaloryfer zimny w połowie
    to należy podłączyć kaloryfer "krzyżowo", Godzina do dwóch pracy dla
    hydraulika. Spuszczenie wody z pionu obowiązkowe.

    Najpierw zgłaszasz do spółdzielni że masz zimne kaloryfery i jak
    hydraulik przyjdzie to podsuwasz mu pomył "na krzyżowo" i dogadujesz się
    z nim, jedna dniówka i masz wszystkie kaloryfery cieplutkie w chłodne dni.
    Przy okazji takiej naprawy koniecznie sprawdź czy masz dobre głowice
    termostatyczne - będziesz często zakręcać kaloryfery w zimie.

    Polecam elektroniczne, programowalne głowice termostatyczne (koło 80 zł
    w Lidlu, Aldi) i niech Ci nikt nie wmówi że to szajs, Na szajs nie daje
    się 2 lat gwarancji :)

    Pozdrawiam
    Robert