  • 1. Data: 2013-11-17 19:29:04
    Temat: Kłopot z kaloryferami
    Od: "Ela" <E...@E...pl>

    Czy teraz, podczas okresu grzewczego, można
    coś zrobić żeby kaloryfery (żeberka) grzały
    na całej długości i na całej wysokości?
    Dotyczy to szczególnie kaloryferów w jednym
    pokoju.
    Mieszkam w bloku 10-piętrowym na I piętrze,
    jeśli to ma jakieś znaczenie.

    Pozdrawiam
    Ela

  • 2. Data: 2013-11-17 19:34:26
    Temat: Re: Kłopot z kaloryferami
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 17.11.2013 19:29, Ela pisze:
> [...]
    > Dotyczy to szczególnie kaloryferów w jednym
    > pokoju.
    > Mieszkam w bloku 10-piętrowym na I piętrze,

    tak, odpowietrzyć.

  • 3. Data: 2013-11-17 19:57:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 17 Nov 2013 19:29:04 +0100, Ela napisał(a):

    > Czy teraz, podczas okresu grzewczego, można
    > coś zrobić żeby kaloryfery (żeberka) grzały
    > na całej długości i na całej wysokości?
    > Dotyczy to szczególnie kaloryferów w jednym
    > pokoju.

    Odpowietrzyć.
    http://www.youtube.com/watch?v=n8pOoGSJq8Y

    --
    XL

  • 4. Data: 2013-11-17 20:00:15
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Odpowietrzyć.
    > http://www.youtube.com/watch?v=n8pOoGSJq8Y

    A jak ma żeberka żeliwne bez odpowietrznika? ;-)

  • 5. Data: 2013-11-17 20:12:36
    Od: "Ela" <E...@E...pl>

    > A jak ma żeberka żeliwne bez odpowietrznika? ;-)

    No właśnie. Takie filmy jak podała Ikselka widziałam
    już w Internecie wcześniej, ale one dotyczą sytuacji
    gdy taki odpowietrznik można odkręcić specjalnym
    kluczem lub nawet śrubokrętem. U mnie żadnego
    odpowietrznika nie widzę. Kaloryfery są grube, chyba
    właśnie żeliwne. I co wtedy zrobić?

    W w/w filmie jest także mowa o uderzaniu młotem,
    czego jednak tam nie polecają. Nie mam nawet młotka,
    ale coś do uderzania by się znalazło, tylko nie wiem
    czy próbować i gdzie ewentualnie uderzać.

    Moje kaloryfery są ciepłe w części blisko zaworu
    termostatycznego i u góry. Im dalej od tych miejsc
    tym chłodniejsze.
    Nie słyszę szumów, o których jest mowa w Internecie.

    Pozdrawiam
    Ela

  • 6. Data: 2013-11-17 20:12:55
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 listopada 2013 20:00:15 UTC+1 użytkownik nom napisał:

    > A jak ma żeberka żeliwne bez odpowietrznika? ;-)

    To się nie zapowietrzają bo mają wejście i wyjście po przeciwnych stronach.
    Wtedy przyczyną może być kamień czy inny szajs blokujący przepływ.
    Jeśli nie ma odpowietrznika trzeba wezwać hydraulika (ale rym).

    --
    ZZ@private

  • 7. Data: 2013-11-17 20:14:25
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=eXicaHr6lBU

  • 8. Data: 2013-11-17 20:24:17
    Od: "Ela" <E...@E...pl>

    > http://www.youtube.com/watch?v=eXicaHr6lBU

    W tzw. międzyczasie ten film sama też znalazłam.
    Będę musiała zaprosić kogoś z kluczem i silną ręką.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Ela

  • 9. Data: 2013-11-17 20:36:23
    Od: "Ela" <E...@E...pl>

    A może ktoś wie jakiej wielkości klucz jest potrzebny
    do odkręcenie i jaki do przytrzymania wg wskazówek
    na filmie
    http://www.youtube.com/watch?v=eXicaHr6lBU ?
    Pewnie mogłabym takie klucze pożyczyć i spróbować
    zrobić to własnoręcznie. :-)

    Pozdrawiam
    Ela

  • 10. Data: 2013-11-17 21:01:35
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 17.11.2013 o 20:12 Ela <E...@e...pl> pisze:

> [...]
    > termostatycznego i u góry. Im dalej od tych miejsc
    > tym chłodniejsze.
    > Nie słyszę szumów, o których jest mowa w Internecie.
    Z tego wynika że syf przypchał ci zawór termostatyczny, blokuje
    przepływ i dlatego grzejnik tak słabo grzeje. Musisz zaprosić
    hydraulika.

    --

    Pozdr
    Janusz