  • 11. Data: 2013-11-17 21:46:55
    Temat: Re: Kłopot z kaloryferami
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 17.11.2013 20:36, Ela pisze:
    > A może ktoś wie jakiej wielkości klucz jest potrzebny
    > do odkręcenie i jaki do przytrzymania wg wskazówek
    > na filmie
    > http://www.youtube.com/watch?v=eXicaHr6lBU ?
    > Pewnie mogłabym takie klucze pożyczyć i spróbować
    > zrobić to własnoręcznie. :-)
    Z całym szacunkiem ale lepiej wezwij hydraulika.
    Mimo że wygląda to niepozornie, to w razie jakiejś wpadki konsekwencje
    nie będę miłe, szczególnie że pisałaś że mieszkasz na 1p 10p bloku.
    Jak by Ci się coś omsknęło i nie udało Ci się z powrotem zakręcić
    śrubunku to cała gorąca woda ze wszystkich grzejników ponad Tobą
    znajdzie się u Ciebie w mieszkaniu.

  • 12. Data: 2013-11-17 21:48:30
    Od: "Ela" <E...@E...pl>

    > Z tego wynika że syf przypchał ci zawór termostatyczny, blokuje
    > przepływ i dlatego grzejnik tak słabo grzeje. Musisz zaprosić
    > hydraulika.

    Czy to wymagałoby spuszczenia wody w całym pionie?
    Obawiam się, że w okresie grzewczym administracja
    się na to nie zgodzi.

    Pozdrawiam
    Ela

  • 13. Data: 2013-11-17 21:54:26
    Od: Qrczak <q...@g...pl>

    Dnia 2013-11-17 21:48, obywatel Ela uprzejmie donosi:

    > Czy to wymagałoby spuszczenia wody w całym pionie?
    > Obawiam się, że w okresie grzewczym administracja
    > się na to nie zgodzi.

    Ale on ma spuścić powietrze, nie wodę.
    Rzeczywiście, jak radzi Albercik, lepiej sama się za to nie bierz.

  • 14. Data: 2013-11-17 22:13:05
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 17.11.2013 o 21:48 Ela <E...@e...pl> pisze:

    > Czy to wymagałoby spuszczenia wody w całym pionie?
    > Obawiam się, że w okresie grzewczym administracja
    > się na to nie zgodzi.
    Może się udać bez spuszczania, wiadro pod zaworem, zawór owinięty szmatą
    i lekko go odkręca na gwincie, jest szansa że przez większą szparę
    pomiędzy grzybkiem a gniazdem syf przeleci do grzejnika, tylko wody się
    trochę wyleje. No i jest szansa poparzenia.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2013-11-17 22:44:01
    Od: "Ela" <E...@E...pl>

> [...]
    > pomiędzy grzybkiem a gniazdem syf przeleci do grzejnika, tylko wody się
    > trochę wyleje. No i jest szansa poparzenia.

    Czy dobrze rozumiem, że tylko to czy słychać cie nie znam się na tym, ale
    jakoś dziwnie to brzmi. czy nie
    (to mało precyzyjne odczucie) ma świadczyć o tym czy wystarczy
    zwykłe odpowietrzenie czy niebezpieczeństwo jakiegoś syfu,
    który w najlepszym razie ma wylądować w grzejniku?
    Oczyli

  • 16. Data: 2013-11-17 22:46:44
    Od: "Ela" <E...@E...pl>

> [...]
    > pomiędzy grzybkiem a gniazdem syf przeleci do grzejnika, tylko wody się
    > trochę wyleje. No i jest szansa poparzenia.

    Czy dobrze rozumiem, że tylko to czy słychać szum, czy nie
    (to mało precyzyjne odczucie) ma świadczyć o tym czy wystarczy
    zwykłe odpowietrzenie czy występuje niebezpieczeństwo jakiegoś
    syfu, który w najlepszym razie ma wylądować w grzejniku?
    Oczyliwiście nie znam się na tym, ale jakoś dziwnie to brzmi.

    Pozdrawiam
    Ela

  • 17. Data: 2013-11-18 00:15:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 17 Nov 2013 20:00:15 +0100, nom napisał(a):

    > A jak ma żeberka żeliwne bez odpowietrznika? ;-)

    To gdzieś tam wyżej na rurze jest zaworek do odpowietrzania.
    --
    XL

  • 18. Data: 2013-11-18 07:06:00
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    > To gdzieś tam wyżej na rurze jest zaworek do odpowietrzania.

    Ale chyba dziewięć pięter wyżej. Być może trzeba grzejnik wypoziomować by sam się
    odpowietrzał.

    J.

  • 19. Data: 2013-11-18 07:27:25
    Od: Anonim <a...@n...mam.emaila>

    W dniu 17-11-2013 19:29, Ela pisze:
    > Czy teraz, podczas okresu grzewczego, można
    > coś zrobić żeby kaloryfery (żeberka) grzały
    > na całej długości i na całej wysokości?
    > Dotyczy to szczególnie kaloryferów w jednym
    > pokoju.
    > Mieszkam w bloku 10-piętrowym na I piętrze,
    > jeśli to ma jakieś znaczenie.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ela

    Nic nie rób! Temperatury jakie są teraz na zewnątrz uruchamiają zapewne
    nie wszystkie pompy do przetłaczania obiegu (zakładam że np 2 z 4 - tak
    jest w moim bloku) Więc jak się zrobi zimno na dworze to włączy się
    następna pompa i następna i wszystko będzie OK. A w poprzednim sezonie
    był kaloryfer gorący? Jeśli tak, to mam racje i nic nie rób - czekaj na
    mrozy :).
    A jeśli już musisz coś zrobić to zgłoś usterkę w spółdzielni i udawaj
    blondynkę :)

    Jeśli w poprzednich latach podczas mrozu był kaloryfer zimny w połowie
    to należy podłączyć kaloryfer "krzyżowo", Godzina do dwóch pracy dla
    hydraulika. Spuszczenie wody z pionu obowiązkowe.

    Najpierw zgłaszasz do spółdzielni że masz zimne kaloryfery i jak
    hydraulik przyjdzie to podsuwasz mu pomył "na krzyżowo" i dogadujesz się
    z nim, jedna dniówka i masz wszystkie kaloryfery cieplutkie w chłodne dni.
    Przy okazji takiej naprawy koniecznie sprawdź czy masz dobre głowice
    termostatyczne - będziesz często zakręcać kaloryfery w zimie.

    Polecam elektroniczne, programowalne głowice termostatyczne (koło 80 zł
    w Lidlu, Aldi) i niech Ci nikt nie wmówi że to szajs, Na szajs nie daje
    się 2 lat gwarancji :)

    Pozdrawiam
    Robert

  • 20. Data: 2013-11-18 08:04:34
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jan Koval wrote:

    > Ale chyba dziewięć pięter wyżej. Być może trzeba grzejnik
    > wypoziomować by sam się odpowietrzał.
    >
    > J.

    jak ci się grzejnik sam odpowietrzy kiedy woda przez niego płynie?
    nic nie robiąc to trzeba odkręcić zawór na full i czekać aż się pompa
    wyłączy (brak prądu czy inne anomalie bo jest za zimno żeby zrobiła to
    pogodówka). A na przyszłość to się grzejniki na lato zostawia otwarte
    wtedy nie ma tego problemu

    jeffrey

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.