  • 1. Data: 2013-11-18 07:32:41
    Temat: Pomysł na instalacje CO
    Od: ArekM <a...@g...com>

    Witam!

    Czaszkuje, jak to zrobić, żeby było prosto, ekonomicznie w eksploatacji i
    bezawaryjnie... :)

    Co jest:
    - dom z poddaszem uzytkowym
    - 130 m2 użytkowej + circa 20m2 garaż
    - garaż w bryle domu, styropian na suficie i scianach przylegających do pomieszczeń w
    domu
    - WM + 20 cm styro

    Pomysł:
    - kondensat + pogodówka
    - na wszystkich podłogach pomieszczeń mieszkalnych podłogówka
    - 2x rozdzielacze TYLKO do podłogówki (będzie prosto)
    - na tych samych rozdzialaczach po jednej drabince na łazienke (x2, do suszenia
    ręczników, na temp. zasilania podłogówki)
    - na tym samym rozdzielaczu jakis duzy kalafior do awaryjnego dogrzania garażu, jesli
    temp. zacznie tam spadac poniżej 0 (na temp. zasilania podłogówki)

    Męczą nie te drabinki i kalafior garażowy. Nie chce z powodu jednego grzejnika, ktory
    prawdopodobnie nigdy (a jesli już to bardzo rzadko) nie zostanie odpalony komplikowac
    instalacji rozdzielaczami pozwalającymi łączyc podłogówke i kalafiory. Chce tez
    wykorzystac zalety kondensata (i zasilac wszystko niskotemperaturowo). Jest szansa,
    ze zakładając powyższe warunki będzie to chodziło wszystko dobrze?

    --
    PozdrawiAM!

  • 2. Data: 2013-11-18 07:45:23
    Temat: Re: Pomysł na instalacje CO
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "ArekM" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    wygląda to ok, pogodówka nie jest niezbędna, zwróc uwagę na to ze ogrzewanie
    działa raczej rzadko wobec tego te drabinki w łazienkach będą czesciej zimne
    niz ciepłe. U mnie tak własnie jest - tymniemniej do dosuszania się nadają.

    b.

  • 3. Data: 2013-11-18 07:51:12
    Od: ArekM <a...@g...com>

> [...]
    >
    > niz ciepłe. U mnie tak własnie jest - tymniemniej do dosuszania się nadają.

    Każdy hydraulik, ktory był, upierał sie, ze najlepiej załadowac tam drabinki z
    elektryczna grzałka :) Zapomniałem o tym napisac.

    Bardziej martwi mnie ten kalafior w garażu.

    --
    PozdrawiAM!

  • 4. Data: 2013-11-18 08:54:16
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "ArekM" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Bardziej martwi mnie ten kalafior w garażu.

    Zrób także podłogówkę. Całość zalej płynem zawierającym glikol
    propylenowy lub glicerynę lub też odseparuj podłogówkę w garażu od
    pozostałej instalacji przy pomocy płytowego wymiennika ciepła.
    Podłogówkę w garażu zalej ww płynem.
    Jedynym minusem takiego rozwiązania jest konieczność zamontowania
    drugiego naczynia przeponowego oraz dodatkowej pompy.
    Plusem takiego układu jest całkowita odporność na zamarznięcie w
    przypadku wyłączenia ogrzewania garażu (płyn niezamarzający), łatwość
    sterowania, brak konieczności podwyższania temperatury na kotle oraz
    brak wpływu na pracę pozostałego ogrzewania w domu w razie awarii
    instalacji w garażu.

  • 5. Data: 2013-11-18 09:00:54
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sterowania, brak konieczności podwyższania temperatury na kotle oraz
    > brak wpływu na pracę pozostałego ogrzewania w domu w razie awarii

    P.S.
    Dodatkowym plusem jest jeszcze szybsze schnięcie posadzki.
    Minusem ogrzewania garażu jest natomiast szybsza korozja samochodów.

  • 6. Data: 2013-11-18 09:08:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 07:32:41 UTC+1 użytkownik ArekM napisał:
> [...]
    Zrezygnuj z drabinek w łazience i ogrzewania garazu.
    Jeśli garaż w bryle budynku to i tak zawsze tam coś koło 10stC pewnie będziesz miał.
    Jesli jednak upierasz się ogrzewać samochód to rób w garazu podłogówkę. Koszt rur to
    pewnie mniej więcej tyle co grzejnik.

    Ja na etapie budowy wyprowadziłem rury do podłaczenia grzejnika w garażu ale do
    dzisiaj nie podłaczyłem. I nie podłącze bo teraz nie widze sensu ogrzewania tego
    pomieszczenia.
    W łazienkach drabinki tez powiesiłem ale jak prawie 6 lat już mieszkam to chyba raz w
    jednej łazience uruchomiłem ten grzejnik.
    Jak już koniecznie chcesz drabinke to saą elektryczne. Pewnie i tak używał nie
    będziesz ale wiem jak to jest- wszyscy mają drabinki w łazience to pewnie musza byc;)

  • 7. Data: 2013-11-18 09:21:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > lub glicerynę lub też odseparuj podłogówkę w garażu od pozostałej
    > instalacji przy pomocy płytowego wymiennika ciepła.

    pompa, wymiennik, glikol? Koszty zupełnie bez sensu, kaloryfer w głębi
    garażu nie zamarznie i tak. A pewnie nigdy nie zostanie włączony :)

    b.

  • 8. Data: 2013-11-18 09:43:58
    Od: ArekM <a...@g...com>

> [...]
    będziesz ale wiem jak to jest- wszyscy mają drabinki w łazience to pewnie musza byc;)

    Garaż chce grzać tylko po to, aby było tam powyżej 5 stopni (licznik wody) - po nic
    innego. Myslalem, zeby wyprowadzic rurki (podłaczone do rozdzielacza podłogówki), a
    jesli bedzie tak, ze beda tam zbyt niskie temperatury to wtedy podłącze tam jakis
    grzejnik.

    Nad drabinkami ciągle się zastanawiam - bedzie WM, wiec z suszeniem nie bedzie
    problemu. Wyższa temperature załatwie odpowiednim przeliczeniem rurek :) Moze
    faktycznie z nich zrezygnuje.

  • 9. Data: 2013-11-18 10:45:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 09:43:58 UTC+1 użytkownik ArekM napisał:

> [...]
    jesli bedzie tak, ze beda tam zbyt niskie temperatury to wtedy podłącze tam jakis

    Mozesz tak zrobic ale powiem Ci z mojego doswiadczenia, a mam dwa garaze
    po prawie 35m2 kazdy i w kazdym mam podlogowke - ze mam je skrecone na maksa
    i nigdy nie zanotowalem temp. nizszej niz 5stC. Zrob OZC, nie odcinaj
    garazu izolacja od reszty domu i zawsze tam bedzie dodatnia temperatura :)

    > Nad drabinkami ciągle się zastanawiam - bedzie WM, wiec z suszeniem nie bedzie
    problemu. Wyższa temperature załatwie odpowiednim przeliczeniem rurek :) Moze
    faktycznie z nich zrezygnuje.

    Zrob drabinki na rozdzielaczu z podlogowki. Ja tak mam i chwale - sama WM
    pomaga ale wystarczy ze grzejnik ma nawet minimalnie wyzsza temperature
    i wszystko schnie zdecydowanie szybciej! Jak bedziesz robil pogodowke
    to praktycznie przez caly okres grzewczy kaloryfer bedzie mial wyzsza temp.
    niz otoczenie, a przy pogodowce on grzeje non stop (pompka chodzi caly czas).

    Mam praktycznie dokladnie taka sama instalacje jak Twoja i polecam :)
    Ja mam trzy rozdzielacze bo jeszcze ogrzewam piwnice. Do wszystkiego
    wystarcza jedna pompka CO zuzywajaca ~45W :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2013-11-18 11:43:23
    Od: ArekM <a...@g...com>

> [...]
    >
    > i nigdy nie zanotowalem temp. nizszej niz 5stC. Zrob OZC, nie odcinaj
    >
    > garazu izolacja od reszty domu i zawsze tam bedzie dodatnia temperatura :)

    Nad garażem mam łazienke - dlatego chce go "oddzielić" izolacją.

    --
    PozdrawiAM!