  • 11. Data: 2013-11-18 12:16:51
    Temat: Re: Pomysł na instalacje CO
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 11:43:23 UTC+1 użytkownik ArekM napisał:

    > Nad garażem mam łazienke - dlatego chce go "oddzielić" izolacją.

    Nad ma sens -> ale przynajmniej nie izoluj boku domu :)
    To da praktycznie gwarancje, ze tam nigdy temperatura nie spadnie
    zbyt mocno. Sam garaz jest tez dogrzewany calkiem spora moca przez
    stygnacy silnik i uklad wydechowy samochodu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2013-11-18 12:29:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >To da praktycznie gwarancje, ze tam nigdy temperatura nie spadnie
    >zbyt mocno. Sam garaz jest tez dogrzewany calkiem spora moca przez
    >stygnacy silnik i uklad wydechowy samochodu :)

    Adam, ale to absurd jest - straty w kierunku garażu trzeba zminimalizować.
    Jak sie zblizy temperatura do zera, w co wątpię, to sie bedzie garaż grzać
    nieco tym kalafiorem. Ale tak grzać go na bezdurno bo niby moze spać
    temperatura to kosmos.

    b.

  • 13. Data: 2013-11-18 12:36:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 12:29:21 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    > Jak sie zblizy temperatura do zera, w co wątpię, to sie bedzie garaż grzać
    > nieco tym kalafiorem. Ale tak grzać go na bezdurno bo niby moze spać

    Wyjdzie na zero, bo okaze sie ze po zaizolowaniu trzeba go dogrzewac przez
    polowe sezonu zimowego :) A tak nie trzeba wcale ;) A i sciana w garazu ze
    styropianu to nic fajnego ;)

    Niech wrzuci jeszcze projekt - u mnie garaze sa od polnocy, jedno malutenkie
    okienko. Za nim jest "strefa buforowa" czyli korytarz ze schodami do
    piwnicy i wiatrolap, dopiero dalej zaczyna sie dom (przedpokoj, kuchnia,
    chlodniejsza sypialnia). Wiec nie jest tak zle. Co innego jak ktos ma
    garaz sasiadujacy z lazienka czy salonem (widzialem takie) to tej energii
    mu wsysnie duzo wiecej :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2013-11-18 12:37:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 12:29:21 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > Adam, ale to absurd jest - straty w kierunku garażu trzeba zminimalizować.

    Jak bede mial czas to przelicze OZC mojego domu z izolowana sciana i bez.
    Ale z tego co pamietam to wyniki wychodzily naprawde symboliczne.
    Jak zaplace 50 pln na sezon wiecej przez brak tej izolacji to jest chyba
    maksimum. A policz ile wyjdzie rozdzielacz, kaloryfer, izolacja, tynk.
    Bez sensu ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2013-11-18 12:49:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 12:37:32 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Jak bede mial czas to przelicze OZC mojego domu z izolowana sciana i bez.

    Akurat mojego OZC nie mam pod reka ale mam projekt domu mojej sasiadki -
    parterowka z duzym podwojnym garazem (~40m2). I tak - bez ocieplenia wychodzi
    tam dla -20stC temperatura +5,1stC, moc: 9,8kW i zuzycie: 19942kWh,
    a po dodaniu 10cm styro na sciany garazowe i BEZ ogrzewania tego garazu:
    temperatura -5stC, moc: 9,2kW i zuzycie: 18291kWh.

    Roznica 1651kWh, przy COP 3,5 = 471kWh po 0,32 pln = 150 pln / sezon. Przy czym
    teraz trzeba jeszcze dolozyc z tego na ogrzewanie garazu w zimie, bo
    wychodzi tam -5stC. Dla mnie - nie ma sensu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2013-11-18 13:04:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >temperatura -5stC, moc: 9,2kW i zuzycie: 18291kWh.

    -5 w nieogrzewanym garażu? Pewnie masz w OZK styropian pod podłogą - wywal
    go i powiedz co wyjdzie. Nieogrzewany garaż ma również być ocieplony - i
    stac na gołym gruncie. Tak na oko nie powinno spaść do zera - u mnie mam
    zima z 10stopni.

    A te -20 to OZK skąd bierze? Jest brane pod uwagę ze to są pojedyncze dni w
    roku i troch trwa zanim budynek sie schłodzi?

    b.

  • 17. Data: 2013-11-18 13:19:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 13:04:54 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > -5 w nieogrzewanym garażu?
    Też mnie to zdziwiło.
    Chyba że garaż wolnostojący.
    Ja mam garaż w bryle budynku, drzwi garażowe to brama segmentowa "niemarkowa" i jak 5
    zim już minęło to nigdy mniej jak te 7-10stC tam raczej nie było.
    Chyba w zimie 20111/2012 był okres że ze dwa tygodnie tak coś koło minus 15 a nawet i
    minus 20 było i nawet wtedy nie spadła poniżej zera temp. Garaż jedną ściana
    sasiaduje z salonem druga z kotłownia i mała łazienką. Sa to ściany z suporeksu 48cm
    chyba.

  • 18. Data: 2013-11-18 13:19:48
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > go i powiedz co wyjdzie. Nieogrzewany garaż ma również być ocieplony - i

    Tak - bylo 8cm styro w posadzce. Wywalilem z garazu - zmalalo do -3,9stC.
    Moc 9,2kW, zuzycie 18295 kWh czyli praktycznie bez zmian :)

    > stac na gołym gruncie. Tak na oko nie powinno spaść do zera - u mnie mam
    > zima z 10stopni.

    Ona tam akurat ma duza brame (5m x 2,3m) i trzy okienka 90x90.

    > A te -20 to OZK skąd bierze? Jest brane pod uwagę ze to są pojedyncze dni w
    > roku i troch trwa zanim budynek sie schłodzi?

    OZC liczysz dla minimalnej temperatury w danej strefie - u nas to -20stC.
    Oczywiscie przy wyzszych temp. bedzie lepiej ale jak przywali na 2 tygodnie
    mroz to mu moze wtedy licznik rozerwac :) Dlatego nie wiem czy jest sens
    bawic sie kaloryferem wpinanym do podlogowki - to by musial byc bardzo duzy
    kaloryfer w ogole.. Szkoda kasy - lepiej wydac 50 pln wiecej na sezon i miec
    normalna sciane do dyspozycji :-) U mnie w garazu mam z obu stron na scianach
    mase polek z ciezkimi rzeczami. Trzebaby kombinowac z jakimis stojacymi
    regalami wtedy.. Zas wyzsze koszty ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2013-11-18 13:21:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 13:19:10 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Też mnie to zdziwiło.

    W nieogrzewanym i izolowanym (!). W nieizolowanym wychodzi +5stC.
    Ja tak mam i tez nigdy mi ponizej tej temperatury nie spadlo :)

> [...]
    sasiaduje z salonem druga z kotłownia i mała łazienką. Sa to ściany z suporeksu 48cm

    Zaloz 10cm styro od wewnatrz w tym garazu i zobaczysz ze spadnie ponizej 0:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2013-11-18 13:27:31
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 18.11.2013 o 11:43 ArekM <a...@g...com> pisze:

    > Nad garażem mam łazienke - dlatego chce go "oddzielić" izolacją.

    I dobrze mówisz, zaizoluj dobrze garaż w środku bo będziesz miał spore
    straty
    ciepła bez sensu, a wodomierz i rurkę owiń kablem grzejnym dodaj sondę
    od termostatu i zaizoluj wełną, kabel podłączasz pod termostat, wszystko
    do gniazdka
    i masz spokój.

    --

    Pozdr