    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Klucz kwadrat 32 mm
    Date: Mon, 6 Nov 2017 20:36:44 +0100

    W dniu 2017-11-06 o 14:40, JKK pisze:

    > ...> Z wodociągów nikt ludzi wzywał nie będzie, bo tu chodzi o spuszczenie
    > ===========
    >

    > Takie klucze "buduje się" wbijając rozgrzany palnikiem do czerwoności
    > kawałek rury stalowej na ten stożkowy trzpień i potem spawa z prętem
    > rękojeści.
    > To tak na zapas - dla mających dostęp do gazów spawalniczych.

    Zrobić to ja mogę na kilka sposobów, choćby nawet spawając cztery
    płaskowniki zeszlifowane pod odpowiednim kątem.
    Ale nie jestem teraz u siebie, nie mam dostępu do warsztatu, a poza tym
    klucz jest potrzebny starszym osobom, kilkaset kilometrów ode mnie.

    Natomiast rura na gorąco, jak piszesz: stal może być za bardzo
    odpuszczona, można by lekko zahartować w oleju, żeby klucz nie był zbyt
    miękki. Przy ramieniu pół metra na sworzeń 32mm (czyli promień
    16mm) działają duże siły. Jakby ktoś próbował siłowo dokręcać czy
    odkręcać, łatwo można odkształcić. Chociaż na jeden raz powinno wystarczyć.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam