    Subject: Re: Kocioł kondensacyjny x-funkcyjny
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 10 Apr 2018 12:57:48 +0200

    W dniu 2018-04-10 o 11:02, Kuba pisze:

    > W domu jest instalacja CO, kaloryfery na starych, grubych, stalowych rurach.
    > Do tego jest kopciuch i opalałem drewnem.
    > Rezerwowo jest piec elektryczny CO 27kWh ale nim nie da sie utrzymac temperatury w
    domu. Tzn, technicznie sie da , bez problemu ale finansowo nie za bardzo. Do tego są
    awarie prądu i wtedy jest dupa zbita - wiec to rozwiązanie jest takie sobie.

    Jeżeli byś korzystał z prądu dwutaryfowego i grzał w II taryfie to
    cenowo ogrzewanie prądem jest niewiele droższe od ogrzewania gazem z
    butli. Przy czym aby przejść na gaz z butli musiał byś obecnie
    zainwestować ok. 15-17 tys. zł. jeżeli chcesz dobry kocioł. Przy
    najtańszym, byle jakim kotle gazowym zaoszczędzisz może 1,5-2 tys. zł.
    Może lepiej jest przejść na prąd 2-taryfowy, a za pieniądze, które
    miałbyś wydać na ogrzewanie gazowe, docieplić dom. To Ci przyniesie
    większe oszczędności niż przejście na ogrzewanie gazowe z butli przy
    obecnym stanie domu. Jeszcze większe oszczędności osiągniesz jak
    zamontujesz klimatyzatory. Obecnie produkowane klimatyzatory mają
    funkcję chłodzenia latem i ogrzewania zimą. Z każdej 1kWh energii
    elektrycznej potrafią zrobić średnio ok. 2-3kWh energii cieplnej.
    Co ciekawsze niektóre klimatyzatory mają możliwość sterowania poprzez
    internet.

    Jeżeli chcesz mieć maksimum oszczędności przy prądzie II taryfowym to
    czasami nie daj się namówić na zmianę starej, porządnej instalacji CO na
    nowoczesną z cienkimi rurkami. Dobrze jest też pomyśleć do dołożeniu do
    tej instalacji dużego bufora ciepła (zbiornika wody) 1000-2000 litrów.
    Wtedy zbiornik ten będziesz mógł nagrzewać w nocy i w ciągu 2 godzin w
    dzień, kiedy obowiązuje II taryfa, a oddawać to ciepło, kiedy obowiązuje
    I taryfa.

    Osobiście radziłbym zainwestować w klimatyzatory, załatwić prąd II
    taryfowy i docieplić dom, a śmieciucha zostawić w razie awarii prądu.
    Chyba, że chcesz załatwić dotacje to wtedy śmieciuch będzie musiał być
    odłączony.

    > Ponieważ się starzeje to nie mam ochoty nosić drewna ani worów z pelletem jakości
    takiej sobie.

    Pellet jest pewną alternatywą, ale przejście na pellet wiąże się z
    inwestycją porównywalną do inwestycji w ogrzewanie gazowe.
    Gdybyś miał gaz z sieci lub możliwość podłączenia się do sieci to nawet
    nie byłoby nad czym się zastanawiać, bo koszty ogrzewania gazem z sieci
    są podobne do ogrzewania pelletem, a w niektórych przypadkach może być
    nawet tańsze.

    Jeżeli jednak chcesz kocioł gazowy to polecam kotły
    https://www.acv.com/pl/customer/product/08658801-346
    2/kompakt-hre-eco-18-24#tabspace=unit&tabid=introduc
    tion
    Kotły te jako jedyne na rynku mogą bezpośrednio współpracować ze starymi
    instalacjami w układzie otwartym oraz węglowymi kotłami.
    Co prawda jest to wersja 2-funkcyjna, ale kocioł ten jest uniwersalny i
    może pracować zarówno jako kocioł 1-funkcyjny grzejący tylko CO, kocioł
    1-funkcyjny grzejący CO oraz zasobnik CWU, 2-funkcyjny grzejący CO oraz
    ciepłą wodę użytkową przepływowo. Są tak proste w budowie, że nie ma się
    co tam popsuć i są naprawdę bardzo trwałe.
    Z tego co widzę jesteś z Rudy Śląskiej lub okolic?
    Tutaj masz najbliższych serwisantów/instalatorów
    https://www.acv.com/pl/customer/distributors?search=
    Ruda+Śląska
    Jeżeli wybierzesz kocioł ACV to czasami nie kupuj go przez internet, bo
    z tymi kotłami jest tak, że serwis musi zapewnić ten, kto montuje.
    Zazwyczaj te kupowane przez internet mają później problem z serwisem, a
    wydasz takie same pieniądze jak u lokalnego instalatora, albo nawet
    nieco drożej.
    Nie są to kotły najtańsze, ale są naprawdę dobre i warte swoich pieniędzy.
    Oczywiście możesz kupić kocioł tańszy, innej firmy, ale będzie się to
    wiązało z przeróbką istniejącej instalacji na układ zamknięty, a dla
    niektórych kotłów będziesz musiał jeszcze dodać wymiennik płytowy i
    wydasz takie same pieniądze. W przypadku kotłów ACV wpinasz w
    najprostszy sposób w istniejącą instalację, bez przeróbek.