  • Data: 2018-04-11 17:25:42
    Temat: Re: Kocioł kondensacyjny x-funkcyjny
    Od: ToMasz <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.04.2018 o 15:50, Kuba pisze:
    > czy oprócz tych pieców ACV są jakieś inne godne uwagi?

    tak, większość. dlaczego tak uważam? Bo takie a nie inne rozwiązanie
    nagrzewnicy w dwufunkcyjnym, może skutkować szybszym lub wolniejszym
    nagrzaniem wody użytkowej, możliwością utrzymymania wody urzytkowej w
    wysokiej temperaturze... ale klaoryfery? Co za znaczenie w jaki
    dokładnie sposób ten piec ogrzewa wodę? Ważna jest sprawność i to jak
    ona przekłada się na oszczędności. W kontekscie zimnego startu, ważne
    jest to ile wody musi piec nagrzać. ile masz kaloryferów i jaką mają
    zdolność wymiany ciepła w stosunkowo niskiej temperaturze. jaki masz
    dlugi komin - też może mieć wpływ na działanie układu. tak wiec jeśli
    nie kupisz ewidentnego bubla - każdy będzie podobnie nagrzewał budynek.
    z mojego doświadczenia wynika, ze najtaniej kupisz piec w
    castoramie/obi/praktikerze wiosną, latem, obity, podrapany, bez pokrętła
    czy costam. ja kupiłem 3 lata temu termeta z zamkniętą komorą za 1200zł.
    instalator wywalał gały jak można było tak tanio. rysę miał. ale
    wcześniej, jakieś 10-15 lat temu kupiłem w praktikerze aristona z
    (otwartą komorą) za 750zł. to są normalne ceny wyprzedażowe. jak masz
    czas - kupisz. Obydwa piece, poza wadami rozruchowymi, (i ewidentnym
    przepięciem) działają bezawaryjnie do dzisiaj.
    Sprawność
    O ile dobrze pamiętam, stary atmosferyczny piec miał ją około 90% Nawet
    jak kondsacyjny będzi miał 105 to różnica jest 15%. Ja zużywam gazu za
    1200zł rocznie, czyli różnica roczna to zależy jak liczyć jakieś
    150-200zł. więc 2.5tyś zwróci się za 15 lat? PRzecież to jest czas życia
    pieca. Fajnie jak pociągnie 20 lat, ale też może po 5 umrzeć z powodu
    uszkodzenia elektroniki. Nowa elektronika nie spowoduje że piec będzie
    młodszy o 5 lat, że jego przebieg bedzie wyzerowany. Tak więc
    asekuracyjnie polecam najtańszy możliwy piec. i tylko w tej kwestii mam
    "ale" do Użytkownika. ja też pracuje w handlu i usługach. Ale nigdy,
    przenigdy nie wciskam klientom najdroższego towaru, towaru który jest
    drogi bo dobre musi kosztować. Gówno prawda. najwięcej kosztuje metka,
    marka, promocja, a reszta ma taki poziom jak łyknie klient. Jak już bym
    miał coś drogiego polecić, to dla spokoju własnego sumienia,
    zaproponowałbym kilka modeli, a następnie spróbował uzasadnić dlaczego
    warto wybrać droższy. dwa razy droższy
    ToMasz