  • 1. Data: 2011-05-15 10:55:21
    Temat: Konserwacja bramy garażowej
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    witam,
    czym i co przesmarować w bramie garażowej z napędem? Sprężyny są skrętne, a
    model bramy do G60 od normstahla.
    Brama zamontowana 3 lata temu, jeszcze nie smarowana...

    --
    Bartek

  • 2. Data: 2011-05-16 10:34:23
    Temat: Re: Konserwacja bramy garażowej
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 15 Maj, 12:55, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:
    > witam,
    > czym i co przesmarować w bramie garażowej z napędem? Sprężyny są skrętne, a
    > model bramy do G60 od normstahla.
    > Brama zamontowana 3 lata temu, jeszcze nie smarowana...

    A skrzypi?
    Ja jakiś czas temu smarowałem u teścia, brama segmentowa z jakowegoś
    białego plastiku, segmenty połączone metalowymi zawiasami (brama
    montowana kilka lat temu, zaczęła już skrzypieć w paru miejscach).
    Poleciałem wszystko olejem przekładniowym (zawiasy, prowadnice,
    sprężyny, kółka, linki), to co skapnęło na podłogę wytarłem i tyle.
    Chodzi bezgłośnie około 4-5 tygodni, zobaczymy jak w dłuższym okresie
    ale nie wydaje mi się żeby miało jej coś się stać. Chciałem towotem
    ale towot nie wlezie w większość miejsc, a olej ze strzykawką jest
    idealny.

    L.

  • 3. Data: 2011-05-16 10:37:33
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Bartek" napisał w wiadomości grup
    > witam,
    > czym i co przesmarować w bramie garażowej z napędem? Sprężyny są skrętne,
    > a model bramy do G60 od normstahla.
    > Brama zamontowana 3 lata temu, jeszcze nie smarowana...

    Ja używam takiego smaru półstałego:
    http://marbit24.istore.pl/pl/wurth-smar-bialy-polsta
    ly-hsw-100-do-zawiasow.html?partner=1984

    Wygodnie się aplikuje, opakowanie pod ciśnieniem - coś jak WD40, tyle, że to
    smar i nie spływa z pionowych powierzchni.
    Polecam.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2011-05-17 07:46:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 12:37, "quent" <x...@x...com> wrote:
> [...]
    >
    > Wygodnie się aplikuje, opakowanie pod ciśnieniem - coś jak WD40, tyle, że to
    > smar i nie spływa z pionowych powierzchni.

    Z tego co widzę o jest to najprawdopodobniej coś w rodzaju psikadła
    na łańcuchy motocyklowe, też takie białe kleiste paskudztwo pod
    ciśnieniem z dodatkiem silikonu i teflonu chyba (zresztą co producent
    to inne przechwałki), więc w razie problemów z kupnem wysyłkowo trzeba
    się przejść do najbliższego motocyklowego i nabyć od ręki, cena
    podobna.

    Pzdr.
    L.

  • 5. Data: 2011-05-17 08:23:56
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    8g2000yqf.googlegroups.com...
> [...]
    > to inne przechwałki), więc w razie problemów z kupnem wysyłkowo trzeba
    > się przejść do najbliższego motocyklowego i nabyć od ręki, cena

    Nie zawiera silikonu, żywic i kwasów.
    Ogólnie akurat ten smar Wurth-a sprawdza mi się doskonale.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info