  • Data: 2017-06-26 19:53:16
    Temat: Re: Koper
    Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości
    news:5950cb46$0$662$65785112@news.neostrada.pl...

    > U mnie trochę inny problem, bo w ogóle nie powschodził. A więc mszyce
    > chyba nie maja z tym nic wspólnego.

    Hejka. Być może nasiona kopru, które wysiałes były martwe a Ty przed
    wysiewem nie zadałeś sobie trudu, zeby określić ich żywotność.
    Żywotność nasion badamy:
    a) orientacyjnie za pomocą zmysłu wzroku,
    b) próbując pobudzić kiełkowanie,
    c) biochemicznie (barwnikami wskaźnikowymi takimi jak:
    - 0,15% roztwór tetrazoliny - tkanki żywe zabarwiają się na
    różowo-czerwony,
    - 1:2000 roztwór indygokarmin, który wybarwia martwe tkanki na kolor
    niebieski, granatowy)
    d) wykonując obraz rentgenowski/rezonansu magnetycznego
    Pozdrawiam germinacyjnie Ja...cki