  • 1. Data: 2017-06-25 08:14:41
    Temat: Koper
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    Co z tym koprem - już piąte różne opakowanie wysiane od początku sezonu
    a on nie chce wschodzić. Jeszcze nie miałem takiej sytuacji że do
    kwaszenia ogórków muszę kupować koper. U was wschodzi?

  • 2. Data: 2017-06-25 12:41:29
    Temat: Re: Koper
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

    > Co z tym koprem - już piąte różne opakowanie wysiane od początku sezonu a
    > on nie chce wschodzić. Jeszcze nie miałem takiej sytuacji że do kwaszenia
    > ogórków muszę kupować koper. U was wschodzi?

    Hejka. O tej porze to koper już wytworzył kwiatostany (baldachy). I
    dobrze, bo pierwsze ogórki gruntowe już zebrane.
    Nasiona kopru kupowane w sklepach nie zdały na naszej działce egzaminu
    ze względu na to, że od chwili wschodów koper był masowo atakowany i
    niszczony przez mszyce. Okazało się, że u nas niezawodny jest koper
    samosiejka, który wysiewa się sam dosłownie wszędzie, mszyce go omijają i
    łatwo można zebrać jego nasiona gdy dojrzeją.i wysiać chociażby na jesienny
    zbiór kopru do zamrożenia.
    Pozdrawiam autarkicznie Ja...cki

  • 3. Data: 2017-06-25 13:20:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

> [...]
    > łatwo można zebrać jego nasiona gdy dojrzeją.i wysiać chociażby na jesienny

    A gdyby tak te nasiona zebrać, w torebki popakować i sprzedaać jako
    odporne na szkodniki? Ciekawe, czy mszyce by się połapały w tym fortelu.

    Jarek

    --
    Wtedy dopadła nas
    Niby łzawiący gaz

  • 4. Data: 2017-06-26 10:52:46
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-06-25 o 12:41, Dirko pisze:
> [...]
    > mszyce go omijają i łatwo można zebrać jego nasiona gdy dojrzeją.i
    > wysiać chociażby na jesienny zbiór kopru do zamrożenia.

    U mnie trochę inny problem, bo w ogóle nie powschodził. A więc mszyce
    chyba nie maja z tym nic wspólnego.

  • 5. Data: 2017-06-26 19:53:16
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > U mnie trochę inny problem, bo w ogóle nie powschodził. A więc mszyce
    > chyba nie maja z tym nic wspólnego.

    Hejka. Być może nasiona kopru, które wysiałes były martwe a Ty przed
    wysiewem nie zadałeś sobie trudu, zeby określić ich żywotność.
    Żywotność nasion badamy:
    a) orientacyjnie za pomocą zmysłu wzroku,
    b) próbując pobudzić kiełkowanie,
    c) biochemicznie (barwnikami wskaźnikowymi takimi jak:
    - 0,15% roztwór tetrazoliny - tkanki żywe zabarwiają się na
    różowo-czerwony,
    - 1:2000 roztwór indygokarmin, który wybarwia martwe tkanki na kolor
    niebieski, granatowy)
    d) wykonując obraz rentgenowski/rezonansu magnetycznego
    Pozdrawiam germinacyjnie Ja...cki

  • 6. Data: 2017-06-26 20:05:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

> [...]
    > kolor niebieski, granatowy)
    > d) wykonując obraz rentgenowski/rezonansu magnetycznego

    A czy metoda badania przed wysiewem za pomocą zmysłu wzroku
    cyferek wydrukowanych na torebce z nasionami jest już dzisiaj:
    a) niemodna,
    b) niepewna,
    c) niegodna prawdziwego siewcy?

    Jarek

    --
    siała baba mak,
    nie wiedziała jak,

  • 7. Data: 2017-06-26 20:44:58
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > A czy metoda badania przed wysiewem za pomocą zmysłu wzroku
    > cyferek wydrukowanych na torebce z nasionami jest już dzisiaj:
> [...]

    Hejka. Ostatnio coraz bardziej niepewna.
    Pozdrawiam degradacyjnie Ja...cki

  • 8. Data: 2017-06-26 21:58:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Ostatnio coraz bardziej niepewna.

    A z czasem będzie z tym coraz gorzej. Jutro będę w ogrodniczym.
    Zapytam czy mają na składzie aparat do rezonansu magnetycznego.

    Jarek

    --
    -- A może byśmy coś zasiali?
    -- A na ten przykład co?

  • 9. Data: 2017-06-28 11:26:53
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-06-26 o 19:53, Dirko pisze:
> [...]
    > niebieski, granatowy)
    > d) wykonując obraz rentgenowski/rezonansu magnetycznego

    No, nie określałem żywotności, bo nigdy tego nie robiłem, a koper był
    zawsze. I przecie nie podnosiłbym larum na grupie gdyby koper z jednego
    opakowania nie powschodził. A tu nie dość że z kilku opakowań to jeszcze
    (podobno) inny gatunek, i zero wschodów..