  • 1. Data: 2017-06-06 09:05:57
    Temat: Co to jest i czemu nie kwitnie;)
    Od: Kris <k...@g...com>

    http://pics.tinypic.pl/i/00907/g47xz5rpuceg.jpg
    http://pics.tinypic.pl/i/00907/vqxkhkekorku.jpg
    http://pics.tinypic.pl/i/00907/pj1v2te0d3ll.jpg
    Rośnie to u mnie już 7 rok chyba.
    Wygląda jak jakiś rododendron ale ani razu nie zakwitł.
    Co to wg Was jest i czemu nie zakwita?

  • 2. Data: 2017-06-06 10:13:05
    Temat: Re: Co to jest i czemu nie kwitnie;)
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Kris <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > http://pics.tinypic.pl/i/00907/pj1v2te0d3ll.jpg
    > Rośnie to u mnie już 7 rok chyba.
    > Wygląda jak jakiś rododendron ale ani razu nie zakwitł.

    Czy liście mają jakiś wyraźny zapach? - bo przypomina mi to laur. Tylko że
    laur nie zimuje w polskich warunkach. Może być jakaś odmiana magnolii -
    niekwitnąca z powodu przemarzania pąków.

  • 3. Data: 2017-06-06 10:27:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 czerwca 2017 10:13:06 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

    > Czy liście mają jakiś wyraźny zapach? - bo przypomina mi to laur. Tylko że
    > laur nie zimuje w polskich warunkach. Może być jakaś odmiana magnolii -
    > niekwitnąca z powodu przemarzania pąków.

    Nie zawiązywało to pęków anni razu

  • 4. Data: 2017-06-06 10:55:10
    Od: Kwinto <j...@w...pl>

    W dniu 06.06.2017 o 09:05, Kris pisze:
> [...]
    > http://pics.tinypic.pl/i/00907/pj1v2te0d3ll.jpg
    > Rośnie to u mnie już 7 rok chyba.
    > Wygląda jak jakiś rododendron ale ani razu nie zakwitł.

    To prawdopodobnie skimia.
    Powinna kwitnąć jesli ma pdpowiednie warunki.
    http://rosliny.urzadzamy.pl/baza-roslin/krzewy-lisci
    aste/skimia-japonska,6_850/

    Pozdrawiam, Kwinto

  • 5. Data: 2017-06-06 19:39:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 czerwca 2017 10:13:06 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

    > Czy liście mają jakiś wyraźny zapach? - bo przypomina mi to laur. Tylko że
    > laur nie zimuje w polskich warunkach.

    Za duże liście jak na laur chyba
    Te największe mają ponad 10cm długości

  • 6. Data: 2017-06-06 21:39:29
    Temat: Odp: Co to jest i czemu nie kwitnie;)
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    > http://pics.tinypic.pl/i/00907/pj1v2te0d3ll.jpg
    > Rośnie to u mnie już 7 rok chyba.
    > Wygląda jak jakiś rododendron ale ani razu nie zakwitł.

    Wygląda na laurowiśnię (Prunus laurocerasus)

    Pozdrawiam Johnny

  • 7. Data: 2017-06-06 22:19:09
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    > http://pics.tinypic.pl/i/00907/pj1v2te0d3ll.jpg
    > Rośnie to u mnie już 7 rok chyba.
    > Wygląda jak jakiś rododendron ale ani razu nie zakwitł.

    Wygląda i puszcza nowe liście podobnie jak gardenia. Ale gardenia to u
    nas roślina doniczkowa, raczej niemożliwe, żeby przezimowała tyle lat.

    BTW Mam gardenię w doniczce od kilku lat i też nie zawsze mi zakwita,
    tylko jak pamiętam i ją dobrze nasłonecznię. Wtedy kwitnie pięknie i
    bajecznie pachnie.

    Ewa

  • 8. Data: 2017-06-07 07:52:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    FEniks <x...@p...fm> wrote:

    > Wygląda i puszcza nowe liście podobnie jak gardenia.

    Podobnie? Chyba dlatego, że w ogóle liście ma ?
    Gardenia ma liście ułożone naprzeciwlegle, a roślina na zdjęciach
    naprzemianlegle. Absolutnie inny gatunek.