    From: "Dirko" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Koper
    Date: Sun, 25 Jun 2017 12:41:29 +0200

    Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości
    news:594f54c6$0$5158$65785112@news.neostrada.pl...

    > Co z tym koprem - już piąte różne opakowanie wysiane od początku sezonu a
    > on nie chce wschodzić. Jeszcze nie miałem takiej sytuacji że do kwaszenia
    > ogórków muszę kupować koper. U was wschodzi?

    Hejka. O tej porze to koper już wytworzył kwiatostany (baldachy). I
    dobrze, bo pierwsze ogórki gruntowe już zebrane.
    Nasiona kopru kupowane w sklepach nie zdały na naszej działce egzaminu
    ze względu na to, że od chwili wschodów koper był masowo atakowany i
    niszczony przez mszyce. Okazało się, że u nas niezawodny jest koper
    samosiejka, który wysiewa się sam dosłownie wszędzie, mszyce go omijają i
    łatwo można zebrać jego nasiona gdy dojrzeją.i wysiać chociażby na jesienny
    zbiór kopru do zamrożenia.
    Pozdrawiam autarkicznie Ja...cki