    From: "michalek" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Kosa elektryczna
    Date: Sun, 5 Jun 2011 11:11:44 +0200

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    news:isfe4l$f97$1@news.onet.pl...

    > Problem w tym, że ja spalinowej nie chcę... - cięższa, smród i hałas
    > właśnie, ciągłe babranie się z tymi olejami i benzynami, wysokie koszty
    > eksploatacji.
    >
    > Elektryczna poza faktem doprowadzenia kabla i koniecznością uważania na
    > niego podczas pracy, ma właściwie same zalety.
    >
    > Co do akumulatorowych w żądanych mocach to nie bardzo jakoś to widzę...
    > ile taki akumulator musiałby mieć pojemności i ile ważyć, żeby kosa ok 1
    > kW mogła pracować przez powiedzmy godzinę...?
    >
    > Dla 12 V i mocy 1000 W, płynie prąd rzędu 85 A. W takim razie akumulator
> [...]

    Ale taka elektryczna nie ma 1000W. Sprawdź, pewnie ma 300-400 a jeśli
    piszą że więcej, to "chłyt marketingowy".

    To jest właśnie zaleta spalinowej, że możesz jej używać jak kosy, do
    wykoszenia
    dużej powierzchni, wysokiej trawy również i innego zielska jeśli Ci
    zarośnie.
    Masz pewność, że zawsze na czas wykosisz swój trawniczek i nie zarośnie
    za bardzo?
    Ja w ubiegłym roku przez miesiąc nie kosiłem na wiosnę (a to deszcze padały
    a to brak czasu itp.). Wyrosło wszystko prawie po kolana.
    Kosiarką na kółkach prawie nie do wykoszenia (wszystko kładzie się, więc
    noże nie barzo tną). Pożyczyłem spalinową kosę - i ta czasem nie dawała
    sobie rady (przyhamowywała, zaplątywała w badyle) tam gdzie silniej
    wyrosły chwasty, które były wśród traw.

    Nie wyobrażam sobie, żeby elektryczna podołała takiemu zadaniu.

    Piszesz o pracy przez 1 godzinę - to cóż to za malutki obszar do koszenia
    że w godzinę go wykosisz. A jak dłużej to co po godzinie przerwa
    na ładowanie? (kolejna 1-2 godz. ładowania).

    Tu są zalety spalinowej.