eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKosiarka spalinowa z napędem i elektrycznym rozrusznikiem › Re: Kosiarka spalinowa z napędem i elektrycznym rozrusznikiem
  • Data: 2019-05-26 12:27:32
    Temat: Re: Kosiarka spalinowa z napędem i elektrycznym rozrusznikiem
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-26 o 07:29, Hans Kloss pisze:
    > A te dwa akumulatory to wytrzymają 10 lat?

    Tego to nie wiem, ale biorąc pod uwagę, że są to baterie litowo-jonowe,
    a tego typu baterie charakteryzują się dużą trwałością to myślę, że jest
    duża szansa.

    Teoretycznie baterie litowo-jonowe wytrzymują ok. 500  cykli pełnego
    naładowania i rozładowania. Zakładając, że będziemy kosili raz w
    tygodniu, a koszenia mamy ok. 20-25 tygodni. Jedno naładowanie
    teoretycznie starcza na skoszenie ok. 500m2 trawnika. Ładując 1 raz
    każdą z baterii mam wykoszone ok. 1000m2 czyli tyle ile mniej więcej mam
    do częstego koszenia.

    Użytkując takie baterie w taki sposób to powinny teoretycznie wytrzymać
    ok. 20 lat.

    Czy jest to możliwe czy nie tego nikt mi nie zagwarantuje, ale
    porównując z bateriami z telefonów (oczywiście tych starszych modeli,
    gdzie ładowało się je co kilka dni, a nie jak obecnie codziennie) czy
    tych od wkrętarek, które wytrzymują nawet ponad 10 lat choć przeszły
    zapewne o wiele większą ilość cykli ładowania niż 500 razy to mogę chyba
    liczyć, że i te wytrzymają 10 lat.  O ile nie mają jakiejś wady
    fabrycznej, nie nawali elektronika lub też nie mają zaprogramowanej
    żywotności w elektronice.

    Po gwarancji zawsze pozostaje wymiana ogniw we własnym zakresie za
    niewielkie pieniądze. Już tak robiłem z bateriami do wkrętarek, które
    dodam na marginesie wytrzymywały 7-8 lat intensywnego użytkowania.

    Wszystko pokaże czas.