eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKosiarka spalinowa z napędem i elektrycznym rozrusznikiem › Re: Kosiarka spalinowa z napędem i elektrycznym rozrusznikiem
  • Data: 2019-05-26 13:38:31
    Temat: Re: Kosiarka spalinowa z napędem i elektrycznym rozrusznikiem
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak będzie pamiętał je na zimę wyjmować, doładowywać, pilnować aby nie
    > rozładować poniżej V granicznego...to po 10 latach mają szansę mieć
    > jeszcze 80% pojemności (nie piszę o sprawności).
    >
    > Ale ma pewną zaletę! Może teraz kupować kolejne elektronarzędzia do
    > których będą pasować te same baterie i voila! ;-)

    Już w planach mam kupić odśnieżarkę, bo odpalanie spalinowej o 5-6 rano
    to niezbyt dobry pomysł na dobre stosunki sąsiedzkie. No i zastanawiam
    się czy jednak nie kupić kosy, a spalinówkę "pogonić do Żyda" :) Choć
    szczerze mówiąc zamiast noszonej kosy wolałbym drugą kosiarkę, ale
    rotacyjną-talerzową do wysokich traw. Niestety Stiga nie produkuje
    takich w wersji akumulatorowej. Być może i taka kiedyś się pojawi. Póki
    co mają w ofercie tylko spalinówki.

    Mam część terenu, gdzie są drzewka owocowe, a pod nimi rośnie bujna
    trawa. Niestety tam już ta akumulatorowa, którą kupiłem nie daje rady.
    Po prostu nie nadąża z wyrzutem trawy i się zapycha trawą oraz kawałkami
    gałęzi, które opadają i pozostają w tej trawie. Musiałbym najpierw
    wykosisz porządnie ten teren, oczyścić z gałęzi i kosić na tyle często,
    aby nie dopuścić do tego, żeby koszona trawa była zbyt wysoka. Wczoraj
    testowałem na trawie o wysokości ok. 0,5m. Tam, gdzie była sama trawa,
    kosiarka jeszcze dawała radę, ale tam, gdzie trafiały się gałązki już
    się zatrzymywała i zgłaszała, że jej za ciężko.

    Na pozostałej części kosiłem trawę o wysokości ok. 20-30cm. Kosiarka
    szła jak burza.

    Co do akumulatorów litowo-jonowych twierdzisz, że trzeba je trzymać w
    pełni naładowane?

    Myślałem, że to dotyczy tylko akumulatorów kwasowych.