  • Data: 2016-12-03 15:07:44
    Temat: Re: Kostka brukowa. Czy dobrze?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    news:o19af2$58n$1@node1.news.atman.pl...
    > No nie wiem, czy tylko 5 lat.
    > Ja mam zakopany płytko kabel telefoniczny od domu do furtki około 40
    > metrów. Leży już 35 lat i nic się nie dzieje, a nie jest to kabel ziemny.
    > Od napędu bramy wjazdowej mam kabel typu YKY położony w warstwie podsypki
    > z piasku pod kostkę. Leży od 2002 i nic się nie dzieje.

    Znam przypadek, że wykonawca parkingu z kostki brukowej przy dużym serwisie
    samochodowym położył "po taniości" kable YDY do zasilania kamer i stróżówki
    przy bramie. Po kilku latach, po każdej większej ulewie, jak grunt przemogł
    na większą głebokość, to wyrzucało zabezpieczenia nadprądowe. Pokruszyła się
    izolacja na kablach.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba