    From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Koszenie młodej trawy.
    Date: Thu, 14 Jun 2012 21:47:29 +0200

    news:62676830-2253-4ec0-bd39-23a149bc6e7a@googlegrou
    ps.com...
    W dniu czwartek, 14 czerwca 2012 09:05:59 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:

    >Kilka koszeń i chwasty przestana wyułazic. 6 tygodni to trawa jeszcze sie
    >nie zagesciła.
    >Co do mulczowania to ja odradzam. Powstaje taki filc od tego na trawniku.
    >Generalnie bez sensu moim zdaniem. Kos raz/dwa razy w tygodniu podysp
    >jakiegoś >nawozu mi ładnie za miesiąc dwa wszystko się zagesci a chasciory
    >znikna.

    Zastanawiałem się nad nawozem ale nie wiem czy trawy nie spali. Chyba że w
    mniejszym stężeniu. Swoją drogą, dzisiaj zauważyłem że w zacienionych
    miejscach zarówno na starym jak i nowym trawniku puściło się sporo mchu.
    Wiem że to wina kwaśnej ziemi i że też chwasty taką lubią. Zastanawiam się
    czy by nie kupić trochę wapna, rozsypać delikatnie żeby zmniejszyć
    zakwaszenie. A tak wogóle to mi chodzi po głowie kupić ziemię do kwiatków,
    zmieszać z małą ilością wapna i sypnąć tak aby rozeszła się pomiędzy trawę.
    W zakładzie oczyszczalni sprzedają u nas ziemię do kwiatów i na gazony. Jest
    bardzo tania, za 800zł można kupić całą naczepę 20ton z dostawą ale jak
    przyjedziesz własnym transportem to ci na wagę auto wezmą. Znajomy kupił dwa
    pełne 200litrowe kastry za 9zł zł.

    Marek