  • 101. Data: 2010-10-08 21:10:48
    Temat: Re: Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Paź, 23:06, " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > Nie trzeba daleko szukać - np. RWE ma takie
    ceny:http://www.rwepolska.pl/web/cms/pl/339994/sprze
    daz/dom/produkty-i-tar...

    > kalkulator podaje ceny netto (a jakże). Przy 100kWh miesięcznie cena wychodzi
    > 57gr/kWh (cykl 6 mies.)

    Strasznie drogo. Ja w vattenfall place:

    http://www.vattenfall.pl/www/vf_pl/vf_pl/196628gospo
    /1455560cenyx/1455768on-li/index.jsp

    Czyli przez cala dobe 0,3143 pln brutto + dystrybucja:

    http://www.vattenfall.pl/www/vf_pl/vf_pl/196628gospo
    /473498przyx/197108aktua/index.jsp

    0,1354 pln

    Czyli suma = 0,4497, tj. 45gr z VAT "na gotowo". Drogo masz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 102. Data: 2010-10-08 21:18:04
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

> [...]

    daz/dom/produkty-i-tar...

    > kalkulator podaje ceny netto (a jakże). Przy 100kWh miesięcznie cena wychodzi

    Jednak watek dotyczy grzania pradem, wiec raczej rozmawiamy o zuzyciu
    wyzszym niz 100kWh :) Ja zuzylem 16 tys kWh / sezon, liczmy wiec
    srednio 1333kWh / mc, to cena wychodzi 510 pln czyli 0,38 netto = 0,46
    pln brutto. Jezeli zamontuje PC i zuzycie spadnie do np. 5 tys kWh, to
    srednio miesiecznie 420kWh / mc, cena 170 pln czyli 0,40 netto = 0,49
    brutto. Mimo wszystko dalej daleko do podawanych przez janusza 60gr
    daleko :) A ja mam w vattenfalu taniej..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 103. Data: 2010-10-08 21:18:58
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Paź, 23:18, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:
    > Mimo wszystko dalej daleko do podawanych przez janusza 60gr
    > daleko :)

    Sie zakrecilem:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 104. Data: 2010-10-09 18:26:15
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 08 Oct 2010 12:39:59 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ale generalnie przy odpowiednio rozległym wymienniku pod ziemią powinno
    > działać niezależnie od mrozu.
    A jakby wywiercic dziure takla ze 3km to wtedy i PC niepotrzebna.
    Temperatura rownowagowa gorotworu na tej glebokosci to typowo 120degc, na
    glowicy wymiennika daje sie osiagnac 40-50degc i ze 30kW jak nic :) Tylko
    wiercenie to 2-10mln za sztuke (przynajmniej tyle Pila bierze).

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 105. Data: 2010-10-09 21:04:34
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 07-10-2010 o 21:21:00 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

    > Gdzie to mieszkasz ze tak drogo ?
    Przecierz wiesz, agregat od ciebie kupiłem :)
    Południe, a dokładnie bielsko-Biała a jeszcze dokładniej
    to obrzeża pod samymi górami :)

    Jaki dostawca ?
    Teraz to się taurus chyba nazywa.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 106. Data: 2010-10-09 21:09:20
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Paź, 23:09, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > To powiem ci że ja grzeję gazem i mam tylko połowę mniejsze rachunki :(
    > zużywam do 500kwh na 2 mies i z opłatami mam po 400 zł na 2 mies rachunki.
    > Niestety cała reszta elektroniki +pompy+ oczyszczalnia+piekarnik pożera
    > mase prądu :(

    Mega drogo!!! Ja za caly rok grzania CO (16 tys kWh) + CWU (ok 3 tys
    kWh) + kuchnia elektryczna i oswietlenie - przy czym pierwszy rok to
    mialem takie jazdy ze np. 2 miesiace non stop swiecil mi sie halogen
    500W na dworze, nie mialem przez pol roku wylacznikow wiec swiecily mi
    sie wszedzie halogeny po 50W kazdy, a mam ich kilkadziesiat :-) i tak
    dalej.. Zaplacilem ok 9k pln za prad (21 tys kWh). I to wszystko
    uwzgledniajac wszystkie niedogodnosci o ktorych pisalem wczesniej
    (choc nie wiem czy moj post doszedl bo google groups przez dwa dni
    bylo popsute) - dziury, braki izolacji, parapetow i tak dalej. 500kWh
    u mnie kosztuje ~230 pln z wszystkimi oplatami.

    Wiec mieszkamy blisko (~60-70km) a roznice w cenie pradu kolosalne !!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 107. Data: 2010-10-09 21:09:39
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

  • 108. Data: 2010-10-09 21:12:02
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Paź, 23:04, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Przecierz wiesz, agregat od ciebie kupiłem :)
    > Południe, a dokładnie bielsko-Biała a jeszcze dokładniej
    > to obrzeża pod samymi górami :)

    Wiem ze kupiles agregat ale nie pamietam skad - wydawalo mi sie
    bardziej, ze Gliwice, nie wiem czemu (rejestracji samochodu nie masz
    SG czasem ? ;-)

    > Jaki dostawca ?
    > Teraz to się taurus chyba nazywa.

    Nie znam. Nie mozesz zmienic na kogos tanszego ? Teoretycznie rynek
    jest uwolniony :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 109. Data: 2010-10-10 07:45:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-10-2010 o 23:12:02 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

    > Wiem ze kupiles agregat ale nie pamietam skad - wydawalo mi sie
    > bardziej, ze Gliwice, nie wiem czemu (rejestracji samochodu nie masz
    > SG czasem ? ;-)
    Nie SB :)

    > Nie znam. Nie mozesz zmienic na kogos tanszego ? Teoretycznie rynek
    > jest uwolniony :)
    Muszę odbior zrobić na razie jeszcze mam budowlany.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 110. Data: 2010-10-10 07:54:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    napisał(a):

    >Muszę odbior zrobić na razie jeszcze mam budowlany.

    No i sprawa sie wyjasnila.
    Ja nie mam odbioru a taryfe mam docelowa od dwoch, trzech lat.
    ZE wymagal tylko tynkow, zamknietego budynku, wlacznikow w scianach i kostek
    do opraw. Zaden odbior ich w ogole nie interesowal. Tobie proponuje przejsc
    sie do ZE i zmienic taryfe.

    Pozdro.. TK