eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKoszty robocizny - czy czasem już komuś nie odbija?? › Re: Koszty robocizny - czy czasem już komuś nie odbija??
    From: PiteR <e...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszty robocizny - czy czasem już komuś nie odbija??
    Date: Thu, 21 Sep 2017 18:20:28 +0100

    Marek pisze tak:

    > Miałem już o tym pisać wcześniej, przy okazji kosztorysu parteru
    > ale teraz zbieram oferty wykonawców dachu. Dach ok 340m2. Koszt
    > robocizny 32tys. na 3 ludzi (kuj-pom). Czas wykonania 2-3tyg. No
    > żesz kur... Robię w IT i na prawdę trzeba mocno się
    > nagimnastykowac by miesięcznie zarobić 30 tys a oni to nawet w
    > miesiąc nie zarabiają... Czy to nie jest przegięcie?? Rozumiem,
    > gdyby to była praca sezonowa, raz czy dwa razy w roku taka fucha
    > ale oni robią non stop, terminy zajęte na rok do przodu. Jak
    > można brać 32tys za dwa tygodnie pracy??

    Ty źle podchodzisz do sprawy. Po ile chodzą takie dachy?
    Czy chcesz mieć właśnie tych, których tymi 10 tys zł
    powstrzymasz przed ucieczka na zachód ;) Oni podchodzą matematycznie do
    sprawy. Nie sentymentalnie.

    Na IT nie ma takiego popytu jak na budowlańców. Ludzie w Polsce,
    (przeważnie to Polacy) nadal jeszcze chcą mieć wycacaną własną
    nieruchomość.

    Gdzieś ostatnio przeczytałem, że wraz z bogaceniem się Polaków ten
    trend się nasili.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.