eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKoszty robocizny - czy czasem już komuś nie odbija?? › Re: Koszty robocizny - czy czasem już komuś nie odbija??
  • Data: 2017-09-29 11:35:21
    Temat: Re: Koszty robocizny - czy czasem już komuś nie odbija??
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.09.2017 o 07:44, k...@w...pl pisze:

    > Nie Ty, twoi klienci. Ty sobie go rozliczasz.
    > Firma w Polsce nie płaci podatku VAT.
    > Jest "Płatnikiem" podatku w sensie przekazywania go do US.

    Wiem jaka jest teoria. Wiem też jaka jest praktyka, przykład podałem.
    Jeśli w podanym przykładzie klient płaci mi 60.000zł, a ja płacę
    61.500zł, to znaczy że podatek obciąża mnie, bo to ja ze swojej kieszeni
    muszę dołożyć te 1500zł (dołożyć muszę więcej, bo te 10.000 było na
    utrzymanie firmy, tak naprawdę dokładam 11.500zł z własnej kieszeni).
    Tak, dostanę zwrot. Przy rozliczaniu kwartalnym już po około pół roku.
    Tak, działałem głównie jako podwykonawca (ale Ci ze stawką 8% nie mają
    dużo lepiej)
    Tak, był to jeden z czynników do zaprzestania działalności (ale nie
    najważniejszy)
    Taka dobra zmiana...
    Nie, nie jestem za to cięty na PiS, mimo że mi się pogorszyło za ich
    rządów (i pewnie wielu innym), to cieszę się że robi cokolwiek, bo albo
    się coś ruszy albo wszystko pie**lnie :) Mi to pomogło dokonać wyboru -
    wiem że w perspektywie najbliższego czasu (kilka lat) nie mam zamiaru
    prowadzić działalności w Polsce.

    Łukasz