    From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kotły CO - z automatyką / bez
    Date: Sun, 6 Nov 2011 19:05:06 +0100

    Użytkownik "hk" <h...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:j95tdc$2l3n$1@bgp.inds.pl...
    > Witajcie
    >
    > Chciałbym zapytać czy kotły CO mocno rozbudowane np.
    > http://www.enka-ogrzewanie.pl/kotly_set3.html mogą prawidłowo pracować bez
    > tej całej automatyki, sterowników pogodowych, pokojowych itp?
    > Mój hydraulik mówi że to trochę pic, że on może założyć wszystko ale po
    > co, że sobie termostatami poustawiam co chcę (jest tu wątek o
    > elektronicznych - więc rozumiem że można) i powinienem zrobić sobie prostą
    > instalację a nie cudować jak mnie na cuda nie stać.

    Poślij tego "fachowca" do diabła bo to jakiś cieć bez podstawowej znajomości
    na przykład przepisów.

    Faktem jest, że kilka spraw możnaby zrobić "po swojemu" i być może będą one
    nawet jakiś czas działać, ale to do czego cię namawia Twój ynsztalatur jest
    najzwyczajniej w świecie sprzeczne z przepisami dotyczącymi układów
    grzeczych w dziedzinie bezpieczeństwa i pomijając cały techniczny debilizm
    jego wywodów, naruszenie podstawowych wymogów bezpieczeństwa powinno
    wystarczyć by mu podziękować i odesłać skąd przyszedł.

    Bez sterowników pokojowych i pogodowych będzie to pracować, ale....:
    1. Skoro płacisz za komfort korzystania ze sterowników powinien ci to
    wszystko zainstalować i być zadowolonym że zarobi ciut więcej niż przy
    zwykłej prostej instalacji
    2. Skoro zdecydowałeś się na kocioł który może współpracować ze sterownikami
    zewnętrznymi to dlaczego ich nie zainstalować? Gdybyś tego nie chciał
    mógłbyś kupić sobie np tańszy kocioł i nie ruszać tematu automatyki, więc
    nie jest sprawą twego instalatora komentowanie stanu twego portfela a myślę
    raczej że w ten sposób usiłuje ukryć on swoją niewiedzę, którą zresztą
    jednoznacznie pokazał w kwestii zabezpieczeń kotła.
    Dalej nie chce mi się pisać - zatrudnij normalnego instalatora.
    --
    Jackare