    From: hk <h...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kotły CO - z automatyką / bez
    Date: Mon, 07 Nov 2011 06:32:37 +0100

    W dniu 2011-11-06 19:05, Jackare pisze:

    > Poślij tego "fachowca" do diabła bo to jakiś cieć bez podstawowej
    > znajomości na przykład przepisów.

    Problem w tym, że już kilku fachowców było a końca nie widać. I do
    każdego bym się mógł przyczepić, a żadnego nie sprawdzę bo się nie znam.
    Po prostu. Trzech namierzonych odpadło po tym, jak gdzieś
    usłyszałem/przeczytałem że ktoś na nich narzeka. Jeden po tym, jak u
    mnie pięknie opowiadał przed robotą (studzienki przyłączeniowe) i jak
    pięknie mnie zlał w trakcie roboty.

    A pieca nie mam jeszcze. Nie mam też zbiornika CWU (miał być pionowy, w
    kącie kotłowni ale panowie murarze przesunęli o 10 cm otwór na drzwi i
    już się tam nie zmieści). O automatykę pytałem na zasadzie "czy trzeba".
    Znaczy czy jak kupię dobry piec, z dobrym palnikiem, to czy on będzie
    prawidłowo działał bez różnych tam czujników i bez szeregu
    elektrozaworów. Chciałbym jakiś 25kW kocioł na ekogroszek + możliwość
    spalania drewna. Nie stać mnie na piec-orkiestrę, ale też nie chciałbym
    kupować co pięć lat nowego, tylko dlatego że biorę najtańszy...

    PS Piszesz: "Gdybyś tego nie chciał mógłbyś kupić sobie np tańszy
    kocioł i nie ruszać tematu automatyki" - mógłbym prosić o jakiś jeden
    przykład z dwoma zdaniami opisu co on ma niezbędnego i bez czego się
    obchodzi?