    From: "AT" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kotły CO - z automatyką / bez
    Date: Mon, 7 Nov 2011 13:09:24 +0100

    > prawidłowo działał bez różnych tam czujników i bez szeregu
    > elektrozaworów. Chciałbym jakiś 25kW kocioł na ekogroszek + możliwość
    > spalania drewna. Nie stać mnie na piec-orkiestrę, ale też nie chciałbym
    > kupować co pięć lat nowego, tylko dlatego że biorę najtańszy...

    OBOWIĄZKOWO Z podajnikiem SZUFLADOWYM kup!
    Zawsze mozesz palić znacznie tańszym opałem jakim jest miał (drewno tez
    wrzucisz i ekogroszkiem tez napalisz)

    http://tnij.org/kotlowwnia

    Miał kupisz po 500zł (ekogroszek po 800), poworkowanie to jeden dzien, raz
    na tydzien odkurzam i jest czysciutko

    obok mam lazienke, z ktorej czesto korzystam i jak widac jest czysto

    moj kocioł ma 26kW

    Zamkniętego nie rob obiegu nie widzę potrzeby a zawsze bezpieczniej otwarty
    mieć obieg,
    co prawda raz doprowadzilem dopiero temp na kotle do 95stopni, ale
    doprowadzilem przez glupote :)
    zakręcając wszystkie grzejniki a wcześniej rozpalilem dosyc konkretnie, po
    godzinie zamknąlem grzejniki, myslac ze poglogowka odpalona jest.

    co do sterowania pogodowego jesli nie masz podlogowki
    to nie widze potrzeby instalowania, wystarczą ci termostaty np
    http://conrad.na.allegro.pl/energooszczedna-glowica-
    termostatyczna-honeywell-i1921695942.html
    albo tansza wersja z mniejszym wyswietlaczem za 129zł tego termostatu

    albo jak ma Robecik regulator pokojowy podlaczony do kotła, ktory to wyłaczy
    pompkę po osiągnięcu zadanej temperatury
    (ale wtedy musisz miec trzeci obieg aby wody nie zagotować)

    moja kotłownia po 1 sezonie wciaz czysta
    ale mam komin 25x25, dobry ciąg, nigdy mi sie nie zadymiło.

    pozdrawiam