  • 11. Data: 2011-08-18 20:28:10
    Temat: Re: Krotność wymiany powietrza
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    news:j2jp92$uvg$1@news.onet.pl...
    > Przy okazji gratuluje trzeciego syna, co prawda spoznione ale w lipcu 2005
    > roku nic nie wiedzialem.

    A dziekuje bardzo :-))))

    b.

  • 12. Data: 2011-08-18 20:37:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:
    > Czy można przyjąć średnią dla całego mieszkania albo domu krotność
    > wymiany powietrza na poziomie 1. Czyli wymiana całej objętości
    > powietrza raz na godzinę. Bez bujania się ze szczegółami że w kuchni
    > więcej, w ubikacji też więcej a w pokoju mniej. Nie gotuje się
    > przecież i nie sra całą dobę. Taka uśrednia wartość = 1. Czy to
    > będzie za mało za dużo czy w sam raz?

    googal ukradli ci? :)

    http://www.instalacjebudowlane.pl/130-26-76.htm

  • 13. Data: 2011-08-18 20:44:12
    Od: Marcin <1...@w...pl>

    W dniu 18.08.2011 21:48, kogutek pisze:

    > Teraz zadowolony. Chyba tak. Wiesz o co mi chodzi. Chciałbym wiedzieć ile trzeba
    > przyjąć wymian powietrza na godzinę. Pomiędzy 0,25 a 1 jest duża rozbieżność.
    > Jak bym zaczął liczyć według tabelki to bzdury wyjdą. Jak ktoś się zna to od
    > razu powie ile z dokładnością do 30%. Mnie nie idzie o aptekarskie liczenie do 3
    > miejsca po przecinku. To ile przyjąć?

    Nikt Ci na to pytanie nie odpowie.

    Oczekujesz odpowiedzi typu: 0,87 w dnień, 0,67 w nocy (ale bez
    puszczania bąków), a podczas posiłku podkręć do 2.15.

  • 14. Data: 2011-08-18 21:01:28
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > googal ukradli ci? :)

    > http://www.instalacjebudowlane.pl/130-26-76.htm

    Nie wyłączyli. Małego bana tylko dostałem na googlach jak szukałem informacji o
    krotności. Dzięki za linka bo on odpowiada na wszystkie moje pytania. Istotne
    jest że według niego ustawodawca określił minimalne wymiany powietrza. Mniej
    według przepisów nie może być i już. Przy kuchni z kuchenką elektryczną,
    łazience, dwóch pokojach i przedpokoju dla którego przyjąłem 15m3 na godzinę i
    dwóch osobach wychodzi 155m3 na godzinę. Poniżej podanych w ustawie wartości nie
    ma komfortu i jest grzyb, pleśń i inne gówna. Oczywiście każdego kto poda
    mniejsze wartości można wyśmiać i powiedzieć o nim że w smrodzie mieszka. Dzięki.

  • 15. Data: 2011-08-18 21:05:41
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Nikt Ci na to pytanie nie odpowie.

    > Oczekujesz odpowiedzi typu: 0,87 w dnień, 0,67 w nocy (ale bez

    > puszczania bąków), a podczas posiłku podkręć do 2.15.

    Nie znasz się. Marek Dyjor jest w temacie i dał linka do tekstu opartego na
    ustawie. Tam jest wszystko. Poczytaj sobie to na przyszłość bzdur nie będziesz
    wypisywał.

  • 16. Data: 2011-08-19 06:36:30
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Tak chciałbym wiedzieć. Piszesz że 0,25 do 0,5 wystarcza. Ale wystarcza do
    > czego?

    Wystarcza do spełnienia oczekiwań znanych mi posiadaczy wentylacji
    mechanicznej. Aż tyle i tylko tyle.
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6391
    (20110819) __________

  • 17. Data: 2011-08-19 11:54:51
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    wirusow 6391 (20110819) __________

    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

    W starej piosence jest tekst " My mamy wszędzie swoich ludzi, połowa smrodzi
    reszta brudzi". Mam mieszkanie prawie 80m2. Zgodnie z przepisami minimalna
    wymiana ma w nim być na poziomie 2. Minimalnie muszę wymienić 155m3 powietrza na
    godzinę. Jak Ty piszesz że ktoś wymienia 8 razy mniej i jest zadowolony.
    Pozwolisz że dalej nie będę pisał kim są ci ludzie.

  • 18. Data: 2011-08-19 12:25:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sie, 21:48, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
> [...]
    > razu powie ile z dokładnością do 30%. Mnie nie idzie o aptekarskie liczenie do 3

    Ja w tej chwili zyje i wentyluje ok 400m3. Standardowo wentylacja
    chodzi na 150m3/h (na caly dom). Nawiewy sa w miare rownomiernie w
    kazdym pokoju, wywiewy w kuchni, lazience, WC, garderobie. Czyli
    wymiana rzedu blisko 0,4 powietrza na godzine. Przy 100m3/h (0,25
    krotnosci) po 2-3 dobach zaczyna doskwierac brak komfortu - duszno nie
    jest ale w lazience zaczyna byc czuc wilgoc i reczniki / pranie schnie
    b. wolno. Przy 50m3/h (0,12 krotnosci) jest katastrofa - reczniki
    wogole nie schna i po paru godzinach w lazience "smierdzi wilgocia" :)
    150m3 czyli 0,4 wymiany dla mnie jest najbardziej optymalne - pranie
    schnie blyskawicznie, rozlana i niewytarta woda wokol brodzika w
    lazience wysycha migiem, reczniki wiecznie suche. Wilgotnosc w normie
    - komfort jak najbardziej OK! Zaznacze ze poki co mieszkam sam z zona,
    dwie dorosle osoby.

    I zapewne teraz porownasz ekonomicznosc 0,4 wymiany WM z reku do 0,4
    wymiany w wentylacji grawitacyjnej. I to bedzie bzdura bo wentylacji
    grawitacyjnej nie jestes w stanie kontrolowac - w lato moze byc 0
    wymian na godzine, a w zimie 2 wymiany na godzine :)

    PS. Moj reku (brink renovent hr 400) przy 150m3/h bieze 17W na
    wentylator czyli 34W. Wykresik:

    http://www.e-rekuperatory.pl/grafika/brink_charakter
    ystyka_large.jpg

    Czyli dzialajac 24/h przez 365 dni zuzyje 287kWh po 0,5 pln = 150 pln
    energii (jak to sie ma do 500 ktore zawsze podajesz?). Przy tym przez
    poltorej roku koszt eksploatacji poza pradem wyszedl 0 pln (4 x
    czyscilem filtr). Obecne spokojnie wystarcza jeszcze na 2-3 lata,
    potem kupie nowe za 20 pln ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2011-08-19 12:37:16
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > poltorej roku koszt eksploatacji poza pradem wyszedl 0 pln (4 x

    > czyscilem filtr). Obecne spokojnie wystarcza jeszcze na 2-3 lata,

    Możesz `pzreliczyć zgodnie z linkiem jaki dał Marek Dyjor ile minimalnie
    powinieneś wymienić powietrza.

  • 20. Data: 2011-08-19 12:45:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Sie, 14:37, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:

    > Możesz `pzreliczyć zgodnie z linkiem jaki dał Marek Dyjor ile minimalnie
    > powinieneś wymienić powietrza.

    Ale po co ? Dla mnie 150m3/h jest optymalnie. Przyjda goscie to
    ustawie 400m3/h i bede wymienial 1 krotnosc. Spale kotleta to tez
    ustawie 400m3/h. Wyjade na wakacje to ustawie 50m3/h. Urodzi mi sie
    dziecko to zwieksze do 200m3/h. I to jest wlasnie fajne w WM -
    KONTROLA i KOMFORT :)
    pozdr.

    --
    Adam