    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Krzewy ozdobne
    From: Ikselka <i...@g...pl>
    <58db69b4$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <58db6b44$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <58de3937$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    <58deab75$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <58e24474$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <58e2a60c$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <58ed0426$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <58f31b53$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
    <5900b035$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 26 Apr 2017 21:42:50 GMT

    Trybun <c...@j...ru> wrote:

    > Nikt tu nie mówi o jakiejś pogardzie dla drugiego,

    Mówiłam o szacunku dla moich wartości - szacunek dla mnie jako osoby łączy
    się z tym ściśle, ale nie musi wykraczać poza minimum. Wystarczy mi, jeśli
    dana osoba potrafi mnie nie atakować z powodu przekonań i stara się
    wysłuchać ze zrozumieniem.
    To jest dla wielu ludzi rzeczą nie do zrealizowania.
    Takich skreślam w jednej sekundzie.

    > ale o tym że nie
    > każde towarzystwo cieszy. Tu nawet nie chodzi o złe cechy charakteru,
    > wystarcza niekompatybilna osobowość aby stronić od takiej persony.

    Parę fajnych moich znajomości zaczęło się od wzajemnej niekompatybilności
    :-p

    > Oj, to są dla Ciebie niemal jak rodzina.

    Czasem nawet lepsi.

    Naprawdę zwykły żywopłot ma to sprawić? Wierzysz w to?

    > przez których chyba nigdy nie skończę przekopywać ogródka..

    Nie szukasz aby wymówki? Hę?
    :-))

    > Raz na jakiś czas można, ale chyba nie znalazłaś się w sytuacji jak ci
    > natręci nie dają spokoju w dzień ani w nocy. Tu niby przychodzi do
    > ciebie z jakąś sprawą a tylko łypie po kątach, po garnkach, łóżku itd.
    > Zdecydowanie tego nie lubię.

    Dziwne. Tak wpuszczasz każdego od razu do domu? U mnie znajomi i sąsiedzi
    wiedzą, że nie dostaną się na posesję, jeśli nie uprzedzą telefonicznie.
    Dzwonka przy bramie nie posiadam. Po prostu.
    Nikt nie ma pretensji o to. Nawet listonosz ma mój nr telefonu i dzwoni -
    za co zresztą jako jedyny dostaje zawsze 2 złote :-))

    Może zacznij odróżniać znajomych od osób, które znasz tylko z widzenia. Nie
    mam kłopotu z odmową kontaktu z tymi drugimi. I na pewno nie czuję się
    zobowiązana do natychmiastowego umożliwienia im wejścia na moją posesję.

    > Miałem narzeczoną - prawniczkę, od biedy mogłem zrozumieć te ciągłe
    > odwiedziny połowy wsi, ponieważ udzielała im porad prawnych. Narzeczona
    > z dnia na dzień przestała być narzeczoną, wyprowadziła się, natomiast
    > wizyty nie ustały, pod takim czy innym pretekstem ciągle mam niepożądane
    > wizyty. To jest naprawdę męczące, coś chcę zrobić, czy czegoś nie zrobić
    > i już się pojawia natręt i patrzy na ręce, zawraca głową sprawami które
    > pewnie tylko dla niego są interesujące.

    Jak wyżej - plus to, że do rozmowy również nie czuję się zobowiązana. Kiedy
    wymiana zdań przedłuża się (ponad np. minutę), po prostu mówię grzecznie,
    że niestety nie mogę już poświęcić panu/pani więcej czasu, gdyż jestem
    bardzo zajęta - żegnam się jednostronnie i zajmuję swoimi sprawami.
    Tego rodzaju asertywności uczyłam się długo i czasem boleśnie, ale doszłam
    do grzecznej perfekcji. I sobie chwalę.

    przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.