    Subject: Re: Krzewy ozdobne
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    <58db69b4$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <58db6b44$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <58de3937$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    <58deab75$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <58e24474$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <58e2a60c$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <58ed0426$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <58f31b53$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
    <5900b035$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <5901145a$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Trybun <c...@j...ru>
    Date: Sat, 29 Apr 2017 12:36:14 +0200

    W dniu 2017-04-26 o 23:42, Ikselka pisze:
    > Mówiłam o szacunku dla moich wartości - szacunek dla mnie jako osoby łączy
    > się z tym ściśle, ale nie musi wykraczać poza minimum. Wystarczy mi, jeśli
    > dana osoba potrafi mnie nie atakować z powodu przekonań i stara się
    > wysłuchać ze zrozumieniem.
    > To jest dla wielu ludzi rzeczą nie do zrealizowania.
    > Takich skreślam w jednej sekundzie.

    Bardzo ciekawym Twojej reakcji na wtargnięcie na twój teren osobnika
    który nie tylko cię wysłucha, ale na dodatek ma niezliczoną ilość pytań.
    Jak długo może kogoś to bawić?

    > Parę fajnych moich znajomości zaczęło się od wzajemnej niekompatybilności
    > :-p

    I to jest niby jakimś wyznacznikiem czegoś?

    > Czasem nawet lepsi.

    Zależy co przez to rozumiemy. Ja miałbym wielkie obawy zwierzać się z
    swoich sekretów komuś spoza najbliższej rodziny.

    > Naprawdę zwykły żywopłot ma to sprawić? Wierzysz w to?

    Chcę wierzyć że pęcherznice temu zaradzą..

    > Nie szukasz aby wymówki? Hę?
    > :-))

    Nie, z ogródka nie chcę rezygnować, ani nie mam ochoty warzywnika
    zakładać w innym rejonie ogrodu. A już jestem na krawędzi wobec
    wścibskich nagabywaczy, aby stać się dla nich niemiły. tak że na tą
    chwilę najlepszym wyjściem wydaje się być szybko rosnący i gęsty żywopłot.

    > Dziwne. Tak wpuszczasz każdego od razu do domu? U mnie znajomi i sąsiedzi
    > wiedzą, że nie dostaną się na posesję, jeśli nie uprzedzą telefonicznie.
    > Dzwonka przy bramie nie posiadam. Po prostu.
    > Nikt nie ma pretensji o to. Nawet listonosz ma mój nr telefonu i dzwoni -
    > za co zresztą jako jedyny dostaje zawsze 2 złote :-))

    Oj, widzę że Ty od sąsiadów i innych jesteś bardziej odgrodzona niż ja
    będę, za tym swoim przyszłym żywopłotem;-). Myślisz że się mnie pytają
    czy mogą wejść do domu, zresztą to i tak nie ma znaczenie - przecie i
    tak bym im otwarcie nie powiedział - "gdzie się pchasz nie proszony"..

    > Może zacznij odróżniać znajomych od osób, które znasz tylko z widzenia. Nie
    > mam kłopotu z odmową kontaktu z tymi drugimi. I na pewno nie czuję się
    > zobowiązana do natychmiastowego umożliwienia im wejścia na moją posesję.

    Ależ już ich odróżniam. Na całą wieś (około 120 mieszkańców) jest tylko
    kilku, których towarzystwo nie jest dla mnie ciężarem.

    > Jak wyżej - plus to, że do rozmowy również nie czuję się zobowiązana. Kiedy
    > wymiana zdań przedłuża się (ponad np. minutę), po prostu mówię grzecznie,
    > że niestety nie mogę już poświęcić panu/pani więcej czasu, gdyż jestem
    > bardzo zajęta - żegnam się jednostronnie i zajmuję swoimi sprawami.
    > Tego rodzaju asertywności uczyłam się długo i czasem boleśnie, ale doszłam
    > do grzecznej perfekcji. I sobie chwalę.

    W moim wypadku to raczej nie wchodzi w rachubę. Wybieram wariant z
    żywopłotem.