    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 8 Aug 2023 17:12:14 -0700 (PDT)
    <6...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <7...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <0...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    Subject: Re: Ktos kłamie czy co?
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 8 sierpnia 2023 o 21:59:36 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Skup się, bo zaczynasz jak a a.
    > Wcześniej pisałem, że PGE nie może wypowiedzieć mi umowy kompleksowej poza
    > przypadkami wymienionymi w OWU (to ten dokument, który linkowałem), bo
    > musi działać zgodnie z ustawą o OZE.
    > Ustawę ustawodawca zawsze może zmienić, każdą. I tą o OZE, o NFZ czy
    > emerytalną.
    > Wystarczy, że ma słupów w sejmie, którzy podnoszą łapy na zawołanie. Ale
    > jak historia pokazuje nie jest to takie łatwe i bezbolesne dla partii
    > rządzącej.
    >
    > TG
    Nie jest istotne jak się osiaga efekt końcowy. W omawianym przykładzie sa metody na
    wypowiedzenie umowy przez ZE. Ale korzystniej dla rządzących będzie jak wskutek
    pewnych zgodnych z prawem działań prosument sam przejdzie na sprzedaz pradu. Jedno
    jest pewne. Do wyborów zadnych zmian nie będzie. Sytuacja jest zbiezna z
    wlascicielami nieruchomosci. W fotowoltaice ma do wyborów nie być zmian a
    nieruchomosci musiały zdrożeć. Poprzedni model fotowoltaiki był zły dla państwa. Był
    zbyt kosztowny bo wymagał ogromnych nakładów na modernizację linii przesyłowych
    praktycznie w całym państwie. Do tego w pewnym momencie wygenerował powaznie straty
    bo prosumenci magazynowali w czasie kiedy węgiel był po 100 dolarów za tonę a
    odbierali przy cenie węgla 300$ za tonę. Nowy system ze sprzedażą jest po prostu
    lepszy dla państwa i dlatego został wprowadzony. Maja babola jak namówić prosumentow,
    ale dadza sobie radę a jak nie dadza rady to wprowadza zmiany w prawie i osiagna cel.
    Mogą na przykład pomanipulowac cena kilowatogodziny i wykazać ze o ile w godzinach
    fotowoltaicznego szczytu prad jest bardzo tani to w godzinach wieczornych drozeje
    kilka razy i po zakupie z niewielka dotacja system będzie jeszcze bardziej opłacalny
    niz magazynowanie. I ludzie na to pojda bo nie beda mieli innego wyjścia. Wydali dużo
    pieniędzy na instalacje to dokupią akumulatory. Czy okazji okaze się ze wiekszosc
    instalacji jest ostro przewymiarowana bo do autokonsumpcji z akumulatorami
    wystarczyły by trzy razy mniejsze. Wtedy z podstawowymi akumulatorami kosztowały by
    jak przeciętnie teraz instalowane 10 kW. Itd.